Jača kosti i poboljšava pamćenje: Zašto je ZDRAVO da svakog dana pojedete jednu šljivu

Šljive su prepune kalijuma, magnezijuma i kalcijuma

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
džem od šljiva
Foto: - / Digifoodstock / Profimedia

Kada se pomenu šljive, mnogima su verovatno prve asocijacije rakija i džem.

Međutim, ovo voće je mnogo više od toga, i može da poboljša zdravlje organizma.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Postoji mnogo vrsta šljiva, a sve su one bogate ugljenim hidratima, imaju nizak nivo masnoća i kalorija, pune su vitamina A, C i E, kalcijuma, magnezijuma, vlakana i kalijuma.

Ovako šljive utiču na zdravlje:

Štite srce

Jedna sveža šljiva u proseku sadrži 113 mg kalijuma, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i smanjuje rizik od moždanog udara.

Foto: Afis / Digifoodstock / Profimedia

Pomažu kod probave

Suve šljive su kao stvorene da pomažu crevima da rade svoj posao. Zalihu suvih šljiva možete pripremiti vrlo jednostavno: Potopite suve šljive u sveže prokuvanu vodu, ohladite i spremite u zatvorenu posudu u frižider.

Smanjuju nivo šećera u krvi

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da vam mogu pomoći u kontroli regulisanja nivoa šećera u krvi i smanjiti rizik od tipa 2 dijabetesa.

Foto: – / Digifoodstock / Profimedia

Jačaju kosti

100 grama suvih šljiva dnevno (oko 10 šljiva) povećava gustoću kostiju u kičmi i podlaktici.

Poboljšavaju pamćenje

Samo 3 do 4 suve šljive dnevno mogu da pomognu u neutralizaciji ćelije štetnih slobodnih radikala koji negativno utiču na pamćenje.

Pomažu očima

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu da pomognu u smanjenju rizika od bolesti oka.

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, Stvarukusa.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar