Azot u gumama, da ili ne? Rešavamo veliku letnju dilemu vozača u Srbiji

Ova usluga prisutna je u našoj zemlji već godinama

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Wavebreak / Profimedia

Ispravnost guma jedan je od najvažnijih elemenata od kojih zavisi vaša i bezbednost drugih vozača u saobraćaju.

Treba znati da se pneumatici, tokom vrelih dana, zagrevaju mnogo više u vožnji, a zagrejan vazduh se širi, što može dovesti do pucanja gume s katastrofalnim posledicama, upozoravaju stručnjaci.

Postoji više opcija kada je reč o očuvanju kvaliteta i efikasnosti pneumatika u letnjem periodu, a jedna od njih je punjenje azotom.

Manja potrošnja i habanje guma

Ova usluga, prisutna u Srbiji već godinama, ima svoje prednosti i mane, čime ćemo se pozabaviti u današnjem tekstu.

Evo 16 razloga zašto bi trebalo da razmislite o punjenju pneumatika azotom, prenosi eKapija.

1) Dugotrajan, konstantan pritisak.

2) Smanjena radna temperatura prilikom oštrih vožnji.

3) Azot je inertan gas i jednako je raspoređen unutar gume, pa se dobija znatno bolja preformansa za 30%.

4) Zaustavni put auta je kraći (bolje leži na podlozi).

5) Produžen vek trajanja gume za 10-20%.

6) Smanjena mogućnost eksplozije zbog niže radne temperature.

7) Auto manje troši 5%.

8) Vožnja postaje komfornija.

9) Čuvaju se amortizeri.

10) Smanjene vibracije.

11) Azot mnogo bolje apsorbira udare u rupe.

12) Nema velike razlike u sigurnosnim performansama nakon pređene kilometraže.

13) Azot je gušći od vazduha i bolje dihtuje oko felne, tako da guma mnogo ređe ispušta.

14) Ne oštećuje ventil, zato što unutra nema vlage ni prašine.

15) Azot drži konstantan pritisak jer temperatura gume i spoljna temperatura ne utiču na pritisak, kao kod guma punjenih vazduhom.

16) Leti, azot štiti pneumatik od pregrevanja i tako sprečava njegovo habanje.

Foto: Pixabay

Gde ga nabaviti?

Pozabavimo se sada i drugom stranom korišćenja azota u pneumaticima:

1) Za razliku od vazduha, ne možete ga nabaviti na svakom ćošku. Moraćete da pronađete prodavnicu guma ili dobro opremljen auto-servis.

2) Ako niste u mogućnosti da ga pronađete prilikom putovanja, bićete prinuđeni da koristite vazduh, što će razrediti azot u pneumaticima.

3) Kada je reč o ceni, u Srbiji je ona oko 100 dinara po gumi, što ne predstavlja bogatstvo, ali je razlika u odnosu na (besplatno) punjenje vazduhom.

Zaključak

Bez želje da vas u bilo šta ubeđujemo, jer ćete sami morati da donesete odluku, ali kad se pročita navedeno verujemo da je očigledni pobednik – azot.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar