Tamo vreme teče unazad? NASA šokirala otkrićem na Antarktiku, imaju zapanjujuće objašnjenje

Merenje čestica iz svemira pokazalo neverovatne rezultate, za koje naučnici trenutno imaju još neverovatnije objašnjenje

Foto: Pixabay/Three-shots

Nasini naučnici su otkrili dokaze paralelnog univerzum u kojem deluje da zakoni fizike rade suprotno, to jest vreme teče unazad.

Otkriće koje zvuči neverovatno napravljeno je na Antarktiku uz pomoć balona koji je u visoko u atmosferu poslao specijalne antene da detektuju čestice iz svemira. Uspeli su da pronađu neke koje izgleda nisu iz našeg univerzuma

Naime, projekat ANITA merio je “vetar” čestica visoke energije, od kojih neke raspolažu sa milion puta više energije od onoga što ljudi mogu da proizvedu i zaustavljaju se u kontaktu sa čvrstom materijom. Takođe su primećeni neutrini, čestice niske energije, koje u potpunosti prolaze kroz Zemlju, uz minimalnu interakciju sa supstancama na našoj planeti.

To znači da bi čestice visoke energije (tau neutrini) trebalo da se kreću jedino “na dole”, u pravcu Zemlje. Ako idu “na gore” to bi značilo da putuju unazad kroz vreme. Naučnici su primetili upravo ovaj drugi smer i objavili rad o do sada neviđenom, bizarnom fenomenu.

Fizičar Piter Goram, sa Univerziteta Havaji, koji je na čelu tima ANITA smatra da bi jedini način na koji bi ovo moglo da se desi u našem univerzumu, bio ako čestica promeni tip pre nego što prođe kroz planetu, pa se onda vrati na prethodni.

Ovo je, kako kaže, nešto bi moglo da se desi jednom u milijardu slučajeva, dok je ANITA primetila mnoštvo.

Zbog ovoga u naučnom radu, hipotezu o promeni prirode čestica smatraju malo verovatnom.

Najjednostavnije rešenje je da su u trenutku Velikog praska nastala dva univerzuma, u kojima vreme teče u suprotnom smeru. To bi značilo da bi iz druge realnosti, naša izgledala “naopako”.

Ipak, ne slažu se svi istraživači sa ovom idejom.

Pet Skot sa Univerziteta u Kvinslendu smatra da je ovo moguće objašnjenje za fenomen, ali ne misli da je zasigurno primećeno postojanje paralelnog univerzuma.

“Iako ideja paralelnih univerzuma zvuči seksi i uzbudljivo, alternativne ideje jošuvek nisu isključene”, kaže stručnjak