Svaki TREĆI automobil prodat u oktobru u Nemačkoj je imao UTIKAČ: Električna vozila postaju prioritet

Kriza u industriji poluprovodnika je ostavila trag

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Električni auto
Pixabay

Svaki treći automobil prodat u Nemačkoj je imao električni motor i utikač. Električni automobili su prošlog meseca činili 30,4 posto registrovanih automobila. Još nekoliko ovakvih meseci i tamo ćemo imati drugu Norvešku, gde tržištem dominira subvencionisana prodaja električnih automobila. U Norveškoj je novac doniran u raznim oblicima bio dovoljan, u Nemačkoj to izgleda nije tako jednostavno.

Kriza u industriji poluprovodnika je ostavila trag, koja je najveća praznina u uveravanju kupaca u kupovinu električnih automobila. Pa, automobili s unutrašnjim sagorevanjem su još uvek dostupni i to je “greška”. Ako ih ponestane, kupci će se automatski okrenuti električnim automobilima. Ovaj jednostavan trik uštedeće mnogo novca.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

U Nemačkoj je dostupnost automobila s unutrašnjim sagorevanjem smanjena zbog krize poluprovodnika. Prodaja im je pala, a Nemci su brzo reagovali i napunili tržište električnim automobilima koji se dobro prodaju.

U Nemačkoj postoji sistem subvencija za kupovinu električnih automobila i plug-in hibrida. Finansijska injekcija je korak bliže kupovini električnog vozila. Za kupovinu električnog automobila možete dobiti čak 6.000 evra državne podrške, a trgovac može dodati još 3.000 evra. Drugi korak je pristupačnost. Električni automobil, koji zahteva više poluprovodnika, postaje “prioritetniji” od modela s unutrašnjim sagorevanjem.

Objašnjenje je jednostavno: proizvođači odlučuju kojim vozilima će dodeliti delove kao što su poluprovodnici. Marže za električna vozila su danas naime prilično visoke.

Proizvođačima se isplati da prebace teret proizvodnje na električne automobile. Kupci vide ograničenja u konfiguraciji automobila s unutrašnjim sagorevanjem, užasno duga čekanja, a onda okrenu pogled na listu doplata i pod nos im se gura električni automobil. Proizvođač je zadovoljan, ima veću maržu i još jednu jednako vrednu stvar, svaki prodati električni automobil pomaže u ispunjavanju nametnute granice prosečne emisije za svoju modelsku paletu.

U oktobru je u Nemačkoj registrovano 178.800 automobila. To znači da je tržište zabeležilo smanjenje od 35 posto u odnosu na prošlu godinu. Na električnu utičnicu moglo bi se spojiti 54.400 registrovanih automobila, što opet znači povećanje prodaje od 13 posto. Automobili s isključivo električnim pogonom su zabeležili povećanje od čak 32%. Kupci su pratili samo ono što im je slobodno tržište donelo. Slobodno tržište je presudilo da se u nedostatku poluprovodnika rodila prilika za prodaju profitabilnijih električnih vozila.

BONUS VIDEO:



Izvor: Autoblog.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar