Miran i kvalitetan san je najbitniji: Akupunkturista otkriva 9 NAČINA da dođemo do njega

Pratite feng šui pravila

Foto: Freepik/senivpetro

San igra ogromnu ulogu u našem zdravlju.

Dobar i kvalitetan san može da bude od presudnog značaja.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

I zato se pobrinite da nemate probleme sa spavanjem, jer vam san neće pomoći samo u prevenciji nekih bolesti, već će umnogome doprineti celokupnom zdravlju, ali i dugovečnosti.

Kvalitetan odmor je, prema kineskoj medicini, moguć samo ako su jin i jang dobro izbalansirani, a u spavaćoj sobi postignut “optimalni feng šui”.

Dr Tsao-Lin E. Moy, kineska akupunkturistkinja, je opisala devet trikova za što prijatniji i mirniji san.

1. Isprobajte tehniku disanja 4-7-8 pre spavanja

Disanje snažno utiče na rad organizma, misaone procese i na raspoloženje, a mnogi veruju da se jednostavnim fokusiranjem na udisanje i izdisaje možemo opustiti.

  • Sedite, ili lezite na krevet
  • Postavite vrh jezika iznad gornjih zuba
  • Zatvorite usta i udišite kroz nos dok u sebi odbrojavate četiri sekunde
  • Zadržite dah na sedam sekundi
  • Polako izdišite kroz usta osam sekundi
  • Lezite ranije da spavate
Foto: Freepik/nensuria

2. Lezite ranije da spavate

Dr Moy kaže da nam je “energija najmirnija od 23 sata do 1 ujutru”, pa preporučuje odlazak u krevet pre 23h, kad god je to moguće, da vam se biološki sati sinhronizuje sa tom opuštajućom energijom.

3. Spavajte u hladnoj i mračnoj sobi

Jaka svetlost pre spavanja može da suzbije proizvodnju melatonina, pa je bitno da u sobi bude mrak. Što se tiče temperature, idealno bi bilo da je ona nešto niža preko dana u dnevnoj sobi, od 20 do 22 stepena. Telo naime samo spušta svoju temperaturu tokom odmora, a održavanje sobe hladnom će vam pomoći da duže ostanete u dubokom snu.

4. Umirite se akupunkturom

Skoro da nema smetnje koju akupunktura ne može makar da ublaži, a to je slučaj i sa problemom nesanice. Jedna od blagodeti akupunkture je ta što povećava lučenje melatonina, hormona koji je potreban za dubok i miran san.

Foto: Freepik/Racool_studio

5. Okrenite krevet ka vratima

Da bi vam spavaća soba zaista bila utočište za spavanja, feh šui filozofija preporučuje okretanje kreveta ka vratima. Ako vam je nedostatak privatnosti problem, u sobu možete da stavite i fiksirane japanske zavese (poznate i kao zavese na ploči, ravne, vertikalno rastegnute tkanine fiksirane na vrh i na dno okvira). Tako ćete, čak i uz otvorena vrata sobe napraviti “granicu” sa spoljnim svetom i sprečićete raspršivanje energije.

6. Pazite na boje

Boja je vrlo bitan segment za ukupan feng šui, pa pripazite. Ako ste u maloj spavaćoj sobi, nežni i neutralni tonovi će je vizuelno učiniti većom i svetlijom. Za opuštanje, ukomponujte u spavaću sobu hladnije boje, kao što su plava i siva, koje će usporiti energiju.

Foto: Freepik/bublikhaus

7. Iznesite iz sobe ogledala i fotografije

Uklonite ogledala okrenuta ka krevetu, jer reflektuju energiju i podsvesno mogu da vam izazovu stres. Isto tako imajte na umu da u sobi ne želite tuđu energiju, pa u njoj nemojte držati tuđe fotografije, ma koliko vam neko bio drag.

8. Spavajte bez TV-a i računara

Brojne studije su pokazale da ekran utiče na kvalitet sna, a često je i podsetnik na neke poslovne zadatke, ili “to do” liste, a to vam nikako nije potrebno pre spavanja.

Foto: Freepik/senivpetro

9. Spavaća soba treba da bude uredna

Održavanje mesta na kojem spavate urednim i bez predmeta koji vas ometaju, umnogome doprinosti miru i mentalnoj bistrini, a pomoći će i ako se okružite sitnicama koje vas smiruju.

Izvor: Objektiv.rs, Večernji.hr

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Komentari (1)

Ostavi komentar

  1. za moj bolji i kvalitetniji san pobrinuo se anatomski magnetni jastuk,posle prve prespavane noći htela sam da ga bacim kroz prozor,iz razloga što sam imala užasnu glavobolju …nakon par dana brzo sam se navikla na jastuk i sad ustajem bez glavobolja, idosta odmornija….za još bolji i kvalitetniji san mogla bi da primenim neku od ovih vežbi….

    Odgovori

Ostavite komentar