Lekar otkriva: Da biste SMRŠALI ne morate na dijetu, već treba da steknete ovih 5 NAVIKA

Evo koje navike su u pitanju

Foto: Freepik/nakaridore

Ukoliko želite da izgubite kilograme, neophodno je da se bacite na dijetu.

I to je odavno uvreženo mišljenje.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Većina nutricionista i lekara će se usaglasiti sa tim.

Međutim, Majkl Greger, lekar i autor najprodavanije knjige o zdravlju “Kako ne umreti”, otkrio je da je mršavljenje, bez odlaska na dijetu, ipak, moguće.

“Mrzim knjige o dijetama”, napisao je ovaj lekar u knjizi “Kako ne biti na dijeti: Neopisiva nauka o zdravom, trajnom mršavljenju”.

Na listi stvari koje takođe mrzi našli su se pojmovi, kao što je pseudonaučno brbljanje, fotografije pre i posle, fileri, fantazija.

U svojoj knjizi, od skoro 600 stranica, otkrio je da je najveći mit taj da treba da jedemo manje da bismo izgubili na težini. Jedite manje, krećite se više – to je klasičan savet koji ćete čuti, jer navodno, kalorija je kalorija.

Sto kalorija piletine i sto kalorija leblebije nije isto.

Greger je otkrio pet navika koje treba steći kod svakog obroka, kako bismo izgubili neželjene kilograme i ostali u formi.

Foto: Freepik/freepik

Pijte tečnost

Voda prirodno ubrzava metabolizam, pa će ona tako, ukoliko četiri puta dnevno popijete veliku čašu, izbrisati oko sto kalorija. Ukoliko je voda hladna, to je još korisnije. Vaše telo mora da radi da bi tu tečnost dovelo do temperature tela. Čaša vode pre jela će vam napuniti želudac, pa ćete samim tim manje pojesti tokom obroka.

 Pažljivo birajte predjelo

“Vaši prvi zalogaji mogu da poprave ili unište obrok”, tvrdi Greger. Oni pravi mogu da oduzmu sto kalorija od glavnog jela. Naučnici su, tokom jednog istraživanja, poslužili grupi ljudi tanjir testenine koji sadrži otprilike 900 kalorija. Jedan deo grupe je za predjelo dobio salatu i ljudi su automatski pojeli manje testenine i time su “uštedeli” oko 200 kalorija. Deo grupe koji je pojeo veliku jabuku uštedeo je oko 300 kalorija. Ovo, naravno, važi samo ako je salata bez dresinga prepunih kalorija i šećera.

Foto: Freepik/rawpixel.com

Sirće

Jabukovo sirće ima veliki uticaj na gubitak kilograma. Greger tvrdi da kisele namirnice generalno stabilizuju šećer u krvi i ubrzavaju metabolizam. Ipak, nemojte piti sirće, već ga dodajte u salate.

Fokusirajte se na hranu

Sklonite telefon, televizor i igrice dok jedete. Vaš fokus odlazi sa hrane na tehnologiju, što vas nesvesno tera da jedete više. Istraživanje je pokazalo da su muškarac i žena, koji su jeli dok su gledali televiziju, pojeli barem parče pice više u odnosu na one koji nisu gledali tv. Jedna grupa ljudi je pojela 77% više sladoleda i slatkiša slušajući radio, od onih koji su jeli u tišini.

Foto: Freepik/diana.grytsku

Jedite polako

Svi su zauzeti, ali možete da izdvojite dvadesetak minuta da biste jeli. Tih dvadeset minuta mira dopušta da se razviju vaši prirodni signali sitosti, onaj osećaj punoće uma i tela kako biste dobili pun učinak.

Ovaj lekar savetuje i da uzimate manje zalogaje i da dugo žvaćete.

Izvor: Objektiv.rs, Večernji.hr

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Komentari (1)

Ostavi komentar

  1. Imam 63 god.visak kg 20! visok krvni pritisak,tezi oblik bolesti vena,reumatizam,hronicnu upalu sinusa i.t.d. 7h.radim intezivno. Da bi shvatili o cemu se radi,koliko vezbam,recicu vam da cistim i brisem zgrade. Danas 6,sutra 6. Sem nedelje! Neke zgrade nemaju lift,tacnije 4. Znaci da se moram popeti na 5 sprat,da bi zapocela brisanje. t.j.ciscenje.zajedno sa kantom vode! Molim nekoga,ko se razume i potrosnju kal.koliko meni treba kal.na dan?

    Odgovori

Ostavite komentar