Pomozite svom organizmu: Četiri moćne namirnice koje će vam dati ENERGIJU za ceo dan

Ove namirnice obavezno morate da uključite u svoju ishranu

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
koja hrana skuplja kiselinu u želucu
Foto: Shutterstock

Ako vas čeka dug i naporan dan, nikako ne smete da preskačete obroke, a veoma je važno i kada i šta jedete.

Mnogi imaju naviku da ujutru, čim se probude popiju kafu ili čaj.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Međutim, stručnjaci ne preporučuju tople napitke na prazan stomak, već navode da dan treba započeti čašom vode, zatim suvim voćem, a nakon sat vremena mogu uslediti omiljena kafa ili čaj.

Kako biste stalno imali dovoljno energije, morate redovno da jedete. To znači barem pet manjih i pažljivo odmerenih obroka dnevno. Ako se prejedate, brzo ćete se osećati naduto, neprijatno i pospano.

Dijetetičarka Viba Puri navodi nekoliko namirnica koje će vam pomoći da ceo dan budete energični.

1. Banane

Ako se i u vašem planu prehrane nalazi ovo ukusno i zdravo voće, obogatili ste svoj jelovnik namirnicom koja sadrži puno hranjivih sastojaka potrebnih za normalno funkcionisanje organizma. Osim što pozitivno utiče na zdravlje, banana vam može poslužiti kao gorivo za trening ili izvor energije za obavljanje svakodnevnih obaveza.

Foto: Shutterstock

One su bogate kalijumom, vitaminom B6 i složenim ugljenim hidratima.Banane su pravi izvor energije.

Osim vitamina B6, banana sadrži i vitamin C koji je snažan antioksidans jer štiti ćelije tela od oštećenja slobodnih radikala. Takođe, vitamin C pomaže kod apsorpcije gvožđa i stvaranja kolagena. Ovaj vitamin takođe pomaže zdravlju mozga zbog toga što podstiče izlučivanje serotonina, odnosno hormona zbog kojega se osećamo dobro i raspoloženo i bolje spavamo.

– Konzumacija 2 do 3 banane dnevno oteraće vaš umor – kaže Puri.

Banana sadrži šećer zbog čega je odličan izvor energije. Zbog toga je možete konzumirati za doručak ili kao “snack” pre treninga kako biste prikupili energiju za sve izazove koji su pred vama.

Foto: Mike Kemp / Tetra Images / Profimedia

2. Masna riba

Ona je bogati izvor omega masnih kiselina. Losos i tuna su najbolji izbor. Oni su takođe bogati vitaminom B12 koji s folnom kiselinom deluje na regulaciju crvenih krvnih ćelija i čini gvožđe boljim.

– Bolja crvena krvna zrnca znače bolju energiju i manji umor – dodaje Puri.

3. Jaja

Belanca su bogata proteinima koji nas održavaju snažnim i aktivnim tokom dana.

– Jaja u izobilju sadrže aminokiselinu zvanu leucin koja pomaže u razgradnji masti za stvaranje konstantne energije – smatra Puri.

Foto: – / Wavebreak / Profimedia

4. Orašasti plodovi

Opšte je poznato da je orašasto voće neverovatan izvor ugljenih hidrata, vlakana i omega 3 masnih kiselina. Orasi, indijski orasi i bademi su najbolji izbor. Oni učestvuju u povećanju nivoa energije i održavaju čoveka svežim tokom dana.

– Ovi orašasti plodovi, kada se konzumiraju s bilo kojim mlečnim proizvodom, povećavaju nivo energije, i zadržavaju je tokom dana – objašnjava Puri.

BONUS VIDEO:

 

Izvor: Objektiv.rs, 24sata.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar