– Vi ste lepa publika. Bilo je zadovoljstvo svirati za vas. Hvala za ovako lepo veče u Albaniji…- ovako je Goran Bregović preksinoć pozdravio publiku na festivalu piva u Korči, gde je na kraju koncerta izveo planetarni hit “Kalašnjikov”, pesmu zbog koje se digla dževa u prethodnih nekoliko nedelja.
Baš ova pesma bila je povod da se pokrene čitava histerična kampanja od strane brojnih medija na albanskom jeziku, koji su Bregovića okarakterisali kao ratnog huškača koji svojim pesmama, a pre svega pomenutim hitom, navodno inspiriše masakre na Kosovu. Osim toga, medijski linč popularnog domaćeg i svetskog muzičara išao je dotle da su ga pojedini mediji prozvali idolom, kako su naveli, ubilačke srpske vojske tokom ratova u SFRJ.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
NEMA VEZE S POLITIKOM
Snažna javna kampanja protiv nastupa Bregovića u Korči dovela je do toga da gotovo svi učesnici programa sa Kosova otkažu svoj dolazak, neki podržavajući bojkot osnivača Bijelog dugmeta, a neki usled intenzivnog pritiska da ne nastupe sa njim.
Vlasti Korče i organizator koncerta ostali su dosledni da događaj nema veze sa politikom i do kraja večeri se pokazali kao dobri domaćini, uprkos incidentu koji se desio ubrzo nakon početka koncerta kada je bačen suzavac. Program nije prekidan, a policija je brzo reagovala privodeći osobu za koju se sumnja da je počinila ovaj napad.
Bregović je koncert otvorio pesmom “Kosovska”, snimljenom još početkom 80-ih godina na albanskom jeziku, a zatvorio “Kalašnjikovim” uz ogromne ovacije publike koja je pevala i plakala sa njim.
U želji da saznamo šta je to tačno u pesmi “Kalašnjikov” podbunilo Albance na ekstremne izlive mržnje prema Bregoviću, pozvali smo verskog analitičara Željka Injca da iznese svoju ocenu.
– Ništa sporno nema u toj pesmi, već je sporno to što su Bregovića identifikovali sa Srbijom. Poznato je da on nije uključen ni u kakvu politiku sa ovih prostora, nejasno je čak i kako se čovek nacionalno izjašnjava, ali njima je dovoljno da se pokrene neka ovakva priča koja dovede do incidentnih situacija. Naravno da nema ni govora o tome da su njegove pesme inspirisale nekakve navodne zločine. Animozitet prema Srbiji je očigledan, jer Breginu pesmu peva čitav svet i pominjanje “kalašnjikova” sigurno nije u službi promovisanja ratovanja, kako su Albanci to tendenciozno razumeli – objašnjava Injac.
Čitava ova kampanja protiv koncerta, kako tvrdi naš sagovornik, pokazuje koliko su Albanci primitivni i glupi kada nisu u stanju da razlikuju umetnost od politike.
– Priča oko zabrane održavanja koncerta je glupa i odraz je primitivizma. Albanci su takav narod, nisu još dovoljno civilizovani i ovako nešto će se, verujem, i dalje dešavati našim umetnicima, turistima i svima koji tamo budu išli. I pored želje našeg predsednika da imamo civilizovan Balkan, trebaće vremena da bi se to dostiglo – tvrdi Injac.
ZATOČENICI DEVEDESETIH
Analitičar Dragomir Anđelković ističe za naš list da Albanci u svojoj ekstremnoj retorici prate Hrvate.
– Albanci su kao i Hrvati ostali zatočenici 90-ih i ekstremne ratne retorike i huškačkog pristupa, čak i kada je reč o umetnosti. U Srbiji je to prevaziđeno. Kod nas se prašta čak i onima koji su se direktno angažovali protiv nas, to radimo donekle mazohistički. S druge strane, Albanci napadaju one koji nikakve veze nemaju sa srpskom borbom iz ratova, već bilo kakvu povezanost sa Srbijom. Dakle, njima sve što je vezano za nas smeta i prosto je to samo izgovor za mržnju – kaže on.
Piše: Goran Mitrović
OSTATAK OVE I OSTALE AKTUELNE VESTI MOŽETE DA PROČITATE U ŠTAMPANOM IZDANJU OBJEKTIVA ZA 24. AVGUST

BONUS VIDEO:
Komentari (0)