Planirate da postanete VEGETARIJANAC? Ovih 5 GREŠAKA ljudi često prave kad izbace meso iz ishrane

Važno je da znate kako da se pravilno hranite

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/Dragana_Gordic

Sve više je ljudi koji odlučuju da u potpunosti izbace iz ishrane meso, ili bar delimično smanje ovu vrstu konzumacije.

Neki to rade zbog zdravijeg načina života, a neki iz etičkih razloga.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Bez obzira na povod, nutricionisti tvrde da je bitno da se nakon ovog koraka ljudi pravilno hrane.

Naime, mnogi oni koji izbace meso iz svoje ishrane skloni su da prave određene prilikom izbora namirnica.

Evo kojih pet najčešćih grešaka ljudi prave nakon izbacivanja mesa iz ishrane.

Foto: Freepik/ freepik

Ne zamenjujete meso drugim izvorima proteina

Kada nešto izbacimo iz ishrane, znači da smo izbacili i nutritivne vrednosti koje ta namirnica sadrži. Meso je najvažniji izvor proteina, a proteini su najvažniji nutrijenti za ljudsko zdravlje i bitno je da ih unosimo u organizam. Ako izbacimo meso, treba da uvedemo druge  namirnice koje sadrže proteine, a koje će zameniti meso. Neki od najvažnijih izvora proteina na biljnoj bazi su mahunarke kao što je grašak, soja, orašasti plodovi, semenke i žitarice.

Foto: Freepik/freepik

Jedete previše obrađenih proizvoda

Ljudima koji postanu vegeterijanci često nedostaje meso, pa ga traže u raznim zamenama kao što su vegetarijanski burgeri, kobasice, slične namirnice na bazi soje. One nisu baš najbolji izbor, jer najčešće sadrže velik broj aditiva, boja i drugih, štetnih sastojaka.

Foto: Pixabay/skeeze

Jedete previše sira

Sir je dobar izvor proteina i odličan je izbor za one koji ne žele da jedu meso, ali isto tako sadrži i zasićene životinjske masnoće i puno kalorija, pa ne treba da preterujete u njegovoj konzumaciji. Umesto sira, dobar izbor je humus, kao i umaci na bazi orašastih plodova koji se mogu dodati u razna jela.

Foto: Freepik/cookie_studio

Jedete previše belih ugljenih hidrata

Testenina, hleb, pirinač i druge namirnice koje obiluju rafiniranim ugljenim hidratima u nutritivnom smislu su vrlo siromašne, pa je zato  bolje  da ih izbegavate i da ih zamenite zdravijim opcijama. Na vašem tanjiru uvek treba da se nađe puno raznolikog voća i povrća, kao i žitarica u celom zrnu, koje će obogatiti vaš organizam svim važnim nutrijentima.

Foto: Freepik/pressfoto

Ne jedete dovoljno povrća

Smisao ishrane bazirane na biljnoj bazi je da se jede više namirnica biljnog porekla, ali mnogi zaborave tu činjenicu jednom kada izbace meso. Vrlo je važno da svaki dan pojedete nekoliko porcija voća i povrća, a barem jedan vaš obrok dnevno bi trebalo da sadržii zeleno povrće poput brokolija, kelja, spanaća…

Izvor: Objektiv.rs, zena.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar