10 namirnica koje mogu LOŠE da utiču na vaše zdravlje ukoliko ih jedete u POGREŠNO vreme

Saznajte kada treba pojedinu hranu i napitke da izbegavate

Foto: Pexels/cottonbro

Iako je većina ljudi svesna šta od hrane treba da izbegava, ukoliko želi da održi idealnu liniju, mnogi nisu upućeni u to da je i vreme konzumiranja hrane podjednako bitno kako za dobar izgled, tako i za zdravlje.

Važno je da znate da pravila za ispravnu konzumaciju pojedinih namirnica uopšte nisu teška da se slede i brzo ćete se navići na to kada treba da jedete i pijete određene namirnice.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Evo kojih 8 omiljenih namirnica treba da jedete samo u određeno vreme!

Banane

Foto/Pixabay/t_watanabe

Iako banane možda deluju  kao dobra opcija za početak jutra, ako ih konzumirate na prazan želudac, mogu da smanje količinu vaše energije. U početku ćete verovatno osetiti rast energije zahvaljujući visokom udelu šećera, ali nakon nekoliko sati moguće je da ćete ponovno osećati umor i glad. Konzumiranje banana takođe može da predstavlja pretnju ljudima koji pate od problema sa probavom, jer uzrokuju proliv. Ako niste spremni da se odreknete banana za doručak, kombinujte ih uz neku drugu hranu, po mogućnosti  uz onu koja sadrži zdrave masti poput putera od kikirikija, prenosi portal 24sata.hr.

Kafa 

Foto/Pixabay/ Free-Photos

Za mnoge ljude je šoljica kafe čim se probude, pre prvog obroka, najprirodnija stvar ikada. Međutim, istraživanja su pokazala da ispijanje kafe pre obroka povećava našu toleranciju na kofein. U prvom satu nakon buđenja, vaše telo proizvodi kortizol i najvažnije je da ne ometate ovaj proces i naše prirodne biološke ritmove.  Zato sačekajte malo i onda uživajte u svojoj šoljici kafe. Ali imajte na umu da je bolje pridržavati se preporučenog dnevnog unosa kofeina i da ne treba piti kafu uveče, kako biste sprečili nesanicu.

Pirinač

Foto/Pixabay/StockSnap

Ukoliko nakon dugog radnog dana volite da pojedete suši ili indijsku hranu, to možda i nije najbolja opcija. Pirinač sadrži puno složenih ugljenih hidrata kojima je potrebno puno vremena da se razlože. To je, s jedne strane, dobra stvar jer nas dugo drži sitima, ali pirinač je visokokaloričnan, što može potencijalno da prouzrokuje gojenje, ako ga jedete noću.  Ručak je najbolje vreme za uključivanje ove namirnice u ishranu.

Šećer

Foto/Freepik/freepik

Ukoliko pokušavate da se zdravo hranite, bolje je da se držite što dalje od šećera. Ipak, ponekad je nemoguće odoleti iskušenju. Ključna greška koju pravimo  je to što jedemo slatkiše između obroka. Na taj način povećava se nivo šećera u krvi, uzrokujući naglo povećanje, a zatim i nagli pad što uzrokuje umor i nervozu.  Ako ne možete da odolite iskušenju, najbolje je da pojedete nešto slatko odmah nakon glavnog obroka. Tako se količina šećera u krvi neće drastično povećati.

Mleko 

Foto/Unsplash/Engin akyurt

Mnogima je navika već od detinjstva da započnu dan uz čašu mleka, ali ova navika ne deluje dobro na odrasle. Mleko je teško svarljivo, pa njegovo ispijanje ujutru i  kombinovanje sa drugim namirnicama nekada može prouzrokovati i bolove u želucu. Veče je najbolje vreme za čašu toplog mleka, jer pomaže u smirivanju tela i pospešuje dobar san.

Meso 

Foto/Pixabay/738020

Meso je sjajan izvor belančevina i vitamina B, ali nekada može da predstavlja prekomerno opterećenje za našu probavu. Zato je bolje izbjegavati meso pre odlaska na spavanje.  Konzumacija nemasnog mesa  najmanje 3 sata pre spavanja je dobra opcija, jer pruža osečaj sitosti i ne sadrži prekomernu količinu kalorija koje bi mogle biti uzrok gojenja.

Orašasti plodovi 

Foto/Pixabay/ExplorerBob

Orašasti plodovi su odličan izvor zdravih masti i kalorija, ali uživanje u njima tokom večeri i noći nije najbolja opcija. Zdravo je da se jedu ali ako ih pojedete previše, možda nećete moći tako lako da zaspitie. Najbolji izbor je da jedete orašaste plodove za doručak ili međuobrok kako biste iskoristili  sve njihove prednosti.

Jogurt

Foto/Pixabay/StockSnap

Treba da izbegavate da pijete jogurt na prazan stomak ili pre bilo kog obroka. Jogurt sadrži mlečnu kiselinu koja može da smanji kiselost želuca, pa tako i da uspori probavu dok jedete svoj glavni obrok.  Konzumirajte jogurt od 1 do 2 sata nakon glavnog obroka kako biste iskoristili prednosti mlečne kiseline za probavu. Uzimanje male porcije jogurta pre odlaska u krevet je takođe dobra opcija, jer obogaćuje telo proteinima  i doprinosi razvoju mišića.

Izvor: Objektiv.rs

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Komentari (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar