Automobilski divovi odustali od spajanja, prioritet OPSTANAK kompanija

Renault, Nissan i Mitsubishi sarađivaće ubuduće na razvoju vozila po novom sistemu "lider-sledbenik"

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Tanjug / Renault-Nissan-Mitsubishi via AP

Kompanije Renault, Nissan i Mitsubishi isključile su mogućnost eventualnog spajanja i saopštile da će, umesto toga, bliže sarađivati na razvoju vozila kako bi smanjile troškove i spasile poljuljani savez.

Tri proizvođača automobila suočavaju se s nedaćama zbog pandemije koronavirusa koja ih je zatekla u vreme kada su pokušavali da preoblikuju partnerstvo nakon hapšenja, a zatim i smene bivšeg generalnog direktora Karlosa Gosna, koji je bio glavni arhitekta ovog saveza.

Njegovo zalaganje za merdžovanje Nissana i Renaulta zateglo je odnose između francuskih i japanskih proizvođača automobila, a novi plan alijanse skrojen je tako da posluži kao mirovni sporazum za rešavanje dugogodišnjih tenzija, rekli su izvori Rojtersa.

Podela rada i ušteda

“Ne postoji plan za spajanje kompanija. Naš model je danas prilično prepoznatljiv”, izjavio je Žan-Dominik Senar, predsednik Renaulta.

Akcije kompanije su nakon ove izjave skočile za gotovo 20%.

Pomenuti proizvođači sada imaju za cilj da ostvare uštede putem sistematičnije podele svoje proizvodnju po takozvanom sistemu “lider-sledbenik”, pri čemu je jedna kompanija bila vodeća za određeni model vozila i teritoriju, a druga je prati.

Reno poseduje udeo od 43% u Nissanu, dok japanska firma ima 15% vlasništva u francuskoj kompaniji, ali bez glasačkog prava. Nissanovi rukovodioci snažno su se protivili Gosnovim naporima za potpuno spajanje.

Kompanije su iznele malo detalja o tome kakve efekte očekuju od nove strategije u kratkom roku, budući da se automobilska industrija bori s oštrim padom zbog pandemije i pritiscima za razvoj vozila koja manje zagađuju.

One su u zajedničkom saopštenju navele da imaju za cilj da proizvode gotovo polovinu vozila po novom modelu ”lider-sledbenik” do 2025. godine i da se nadaju da će po toj šemi smanjiti ulaganja po modelu do 40%.



Izvor: Tanjug

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar