Da li će uvođenje društveno-korisnog rada za učenike u Srbiji sprečiti eskalaciju nasilja u školama?

Da li će, osim disciplinskog postupka, postojati i vaspitni u određenom roku?

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay

Zaštitnik građana uputio je resornom ministarstvu predlog izmena zakona, prema kojem se skraćuje postupak protiv učenika za disciplinski prekršaj, ali se uvodi i društveno-koristan rad. Deca imaju prava, ali i obaveze prema kojim moraju u školama da se ponašaju, izjavio je za RTS ombudman Zoran Pašalić. Ističe da nije reč o kažnjavanju đaka, već o izvesnosti kazni.

Zbog sve učestalijih slučajeva neprihvatljivog ponašanja u školama, koji neretko rezultiraju nasiljem, zaštitnik građana predlaže izmene Zakona o osnovama sistema i obrazovanja.

Ombudsman Zoran Pašalić, gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a, rekao je da granice moraju da se postave učenicima zbog epidemije neprimerenog ponašanja u školama.

“Gubi se poverenje i u osnovne i srednje škole. Zaštitnik građana je zato uputio resornom ministarstvu predlog izmena zakona, sa ciljem da se do početka sledeće školske godine spreči neprimereno nasilje i ponašanje”, ističe Pašalić, koji smatra da u Ministarstvu prosvete ima volje da se Zakon promeni.

Uloga direktora i psihologa

Prema njegovim rečima, nije reč o kaznama, već o izvesnosti kažnjavanja.

“Predlažemo da se ukine nepotrebno administritranje i onemogući da se protokom vremena osujeti disciplinski postupak. Društveni-korisni rad će se sprovoditi sa ciljem edukacije i vaspitavanja učenika”, kaže Pašalić, ističući da deca imaju i prava, ali i obaveze, u skladu sa kojima moraju da se i ponašaju.

Govoreći o nepotrebnom administriranju, Pašalić predlaže da direktor škole, razredni starešina i školski psiholog odluče da li će, osim disciplinskog postupka, postojati i vaspitni u određenom roku.

“Na primer, ako je neko počinio disciplinski prekršaj u prvom razredu srednje ili osnovne škole, postupak se može voditi dok učenik ne završi osnovnu, osnovnu srednju školu”, navodi Pašalić, ističući da će društveni-koristan rad praktično da znači da učenik, na primer, pomaže drugim u nastavi i drugim aktivnostima u obrazovanju.



Izvor: RTS

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar