Lista super zdravog povrća, sa malo kalorija i mnogo vitamina

Iako je svo povrće zdravo, u vašoj ishrani trebalo bi obavezno da se nađe ovo, jer sadrži najbolje hranjive sastojke

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto:Inigo de la Maza

Povrće je uvek na svim listama zdravih namirnica. Pored malo kalorija, ono sadrži dosta vitamina i menerala koji pomažu imunom sistemu u održavanju zdravog organizma. Iako je sve više zagovornika teorije da nije bitno šta unosite u organizam, već je važan broj unetih kalorija, u odnosu na potrošene, ipak sledbenicima zdrave ishrane I vegetarijancima, povrće je na mestu broj jedan.

Kalorično gledano, povrće je među najkoncentrovanijim izvorima hranljivih materija. Uključivanje raznovrsnog povrća u ishranu osiguraće vam širok spektar hranljivih materija. A evo koje vitamine i ostale hranljive sastojke sadrži određeno povrće, prema izboru Healthline

Špargla

Špargla je popularno povrće koje je siromašno ugljenim hidratima i kalorijama, a bogato je vitaminom K.

Paprika

Paprike dolaze u nekoliko boja, uključujući crvenu, žutu i zelenu. Hrskave su i slatke, a odličan su izvor antioksidansa i vitamina C.

Brokoli

Brokoli pripada porodici kupusnjača koje je veoma ukusno i sirovo i kuvano. Odličan je izvor vlakana i vitamina C i K, i sadrži pristojnu količinu proteina, u poređenju s drugim povrćem.

Foto:Unsplash/Yuval Zukerman

Šargarepa

Šargarepa je popularno korenasto povrće. Slatka je, hrskava i bogata hranljivim materijama,poput vlakana i vitamina K. Takođe je bogata karotenoidnim antioksidansima, koji imaju brojne beneficije.

Karfiol

Karfiol je veoma svestrano povrće iz porodice kupusnjača . Možete ga dodati u kari, peći ga sa maslinovim uljem ili ga koristiti sirovog u salatama ili umacima.

Krastavac

Krastavci čine osvežavajući međuobrok. Siromašni su ugljenim hidratima i kalorijama, uglavnom se sastoje  od vode. Takođe, sadrže male količine vitamina K i drugih hranljivih materija.

Foto: Unsplash/Tijana Drndarski

Beli luk

Beli luk je zdrav i ukusan dodatak salatama i kuvanim slanim jelima. Sadrži alicin, koji ima antioksidativna i antimikrobna dejstva. Njegove hranljive materije takođe mogu smanjiti rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

Kelj

Kelj je bogat vlaknima, vitaminima C i K, i drugim hranljivim materijama. Pruža interesantan hrskavi dodatak salatama i drugim jelima. Takođe ga možete dodati u jela koja se brzo spremaju ili ga peći u rerni da biste napravili hrskavi čips od kelja.

Crni luk

Crni luk ima jak ukus i često se koristi u mnogim receptima. Sadrži nekoliko bioaktivnih jedinjenja za koja se veruje da imaju koristi po zdravlje.

Foto:Unsplash/Huzeyfe Turan

Paradajz

Paradajz se obično kategorizuje kao povrće, iako je tehnički voće. Ukusan je i pruža hranljive materije poput kalijuma i vitamina C. Pravi je izazov da ga uzgajate kod kuće, na prozorskoj dasci.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar