Danas je gotovo nemoguće zamisliti automobil bez minimum dva ekrana. Jedan u funkciji digitalne instrumentne table, a drugi sa ostalim opcijama – internetom i aplikacijama koje većina vozača gotovo nikada ne koristi.
Ima li to nekog posebnog smisla? Možda i ima proizvođačima, jer tako smanjuju troškove proizvodnje, a sve prikazuju kao veliki “tehnološki napredak”.
Ali, kakav uticaj na vožnju imaju pomenuti uređaji?
Još 10 godina?
Izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse, smatra da je sve to velika greška, te da je distrakcija vozača najveći uzročnik saobraćajnih nesreća, a ne (pre)brza vožnja.
On veruje da će veliki ekrani otići u istoriju i takvim sistemima daje još deset godina.
Podsećamo, Bavarci su na ovogodišnjem Sajmu potrošačke elektronike (CES 2023) predstavili koncept i Vision Dee koji poseduje head-up displej preko čitave šoferšajbne.
Neue Klasse od 2025.
Dee je skraćenica od Digital Emotional Experience (digitalno emocionalno iskustvo), a kompanija želi da stvori još jaču vezu između ljudi i automobila.
Prototip prikazan na CES-u poslužiće kao osnova za električne automobile naredne generacije – Neue Klasse, koji se očekuju od 2025.
Inovativni slajder
U kabini nema dugmića, prekidača ili iDrive kontrolera, već je instalirana operativna konzola BMW Mixed Reality Slider.
Ona je zadužena za upravljanje svim segmentima vozila, a postaje nevidljiva ako se ne koristi.
Inovativni slajder je uparen s ogromnim head-up displejom, pa se informacije prikazuju na najvećoj mogućoj površini.
Važno je napomenuti da displej podržava proširenu stvarnost (Augmented reality), odnosno briše granicu između stvarnog i digitalnog sveta.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)