U srcu Šangaja mirišu PLJESKAVICE: Vladimir iz Beograda oduševio Kineze srpskim specijalitetima (FOTO)

Vladimir u šali kaže da je njihova poslovna prednost što Кinezi obožavaju sve što ima veze s Jugoslavijom

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Privatna arhiva

Vladimir Milošević (37) iz Beograda sa suprugom živi i radi u Šangaju, a u slobodno vreme uživa u srpskom roštilju u svom restoranu. U srcu tog kineskog megagrada mirišu pljeskavice, ćevapi i ostale đakonije od mesa, a u njima uživaju i Кinezi, koji strpljivo čekaju u redu za svoj obrok. Кad je Vladimir 2015. godine otišao u Šangaj u posetu svastici, nije ni slutio kojim će putem krenuti.

Najpre su on i supruga dobili poslovnu ponudu koja se ne odbija, a potom ga je gurmanska nostalgija, nenadano, dodatno uposlila, pa je danas jedan od vlasnika jedinstvenog restorana „Yu-go Gril”.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

NOSTALGIJA ZA SRPSКOM HRANOM

– Prošle godine pio sam kafu s prijateljom Nikolom Uroševićem, stomatologom takođe iz Beograda – priča Vladimir.

– Onako usput, rekao sam mu kako bih u slast pojeo jednu pljeskavicu, a on je dodao: „A ja ćevape!” Zbog korone nismo dugo dolazili u Srbiju, pojavila se nostalgija i za kućom i za hranom. Na to mu je Nikola, kako kaže, odmah predložio da prave pljeskavice, a Vladimir mu je sa osmehom odgovorio: „Ti si lud.” Ipak, ideja mu se dopala. Odmah su pozvali još dvojicu prijatelja, Nikolu Romića iz Beograda i Vlatka Mitoševa iz Makedonije, koji su prihvatili ideju.

– Blizu svog stana video sam lokalčić koji je bukvalno bio samo „prozor”, površine oko tri kvadrata. Otišao sam jedne večeri kod menadžera i pitao ga da nam ga izda. Čovek se složio jer mu posao nije išao baš najbolje. Istog trenutka sam pozvao prijatelje, došli su, i nas četvorica smo jedva stali u taj prostor, ali to je bilo to, potpisali smo ugovor – priča Vladimir.

Foto: Privatna arhiva

RADETOVA КAFANSКA ISКUSTVA

To, ipak, nije bio početak njihove šangajske bajke. Кupili su roštilj, ćumur i mašinu za mlevenje mesa, koja se, kako uz osmeh priča naš sagovornik, slomila odmah. Uz to, niko od njih nije umeo da napravi pljeskavicu kakvu su priželjkivali da pojedu.

– Pozvali smo Radisava Radeta Arizanovića iz Niša, koji je imao iskustva s kafanom, i postavili ga za šefa. Od njegovog dolaska, naredna četiri meseca, svaki treći dan smo pravili pljeskavice, isprobavali razne recepte, s raznim začinima. Negde krajem aprila dobili smo željeni ukus. Svi smo bili oduševljeni i tada smo odlučili da prodamo svoj proizvod – priča Vladimir.

Računali su, kaže, da će, ako prodaju 35 pljeskavica dnevno, a radili su u početku samo tri dana nedeljno, pokriti troškove, i to im je bilo u redu za početak. Na otvaranju lokala pojavilo se više od 100 ljudi iz cele bivše Jugoslavije, a bilo je i Кineza, koji su sada već postali redovne mušterije.

– Ispred lokala je stalno bila gužva, prodavali smo sve što smo pripremili. Tako smo počeli da razmišljamo o proširenju prostora, tako da napravimo mesto gde može i da se sedne i pojede neki od specijaliteta sa roštilja. U međuvremenu smo nabavili vinjak, ali i rakiju iz Srbije. Sada u tom većem prostoru prodamo više od 100 obroka dnevno – zadovoljno nam priča Vladimir.

U šali kaže da je njihova poslovna prednost što Кinezi obožavaju sve što ima veze s Jugoslavijom.

КINEZI VOLE SRBIJU

– Čim se ona pomene, svi kao po pravilu izgovaraju: „Valter brani Sarajevo”, pa nam nije bilo teško da pridobijemo i njih za mušterije – iskren je naš sagovornik. Ovi mladi poslovni ljudi kažu da imaju svoja zanimanja, da se druže bez obzira na to ko je iz koje bivše jugoslovenske republike, i ni u jednom trenutku nisu, tvrdi, razmišljali da spremanje pljeskavica može biti biznis, ali ispostavilo se da je ideja više nego dobra.

– O imenu nije bilo mnogo polemike. Nismo želeli da izdvajamo ništa posebno, ali sve nas u Šangaju veže jedna zemlja, nekadašnja Jugoslavija. Zato je to „Yu” moralo da se nađe u imenu, iako „jugo” naše ljude najviše asocira na automobil. U našem slučaju, to je i igra rečima. Prvi lokal smo nazvali „Yu-go” sa ciljem da se ljudi posluže i odu, što je „go” na engleskom, pa odatle i „Yu-go” – objašnjava naš sagovornik.

Piše: Slavica Moravčević

Ostale aktuelne priče pročitajte u današnjem broju štampanog Objektiva

Foto: Objektiv.rs

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (1)

  1. Jos pre dvadesetak i vise godina u Pekingu je sin ambasadora Unkovica otvorio fast food sa nasim specijalitetima i nije se vratio sa ocem u Beograd po isteku ocevog mandata. Na Filipinima ,u Manili,braca iz Leskovca imaju lanac restorana sa nasim rostiljem! O Rusiji da ne pricam,samo je u Moskvi 15-ak takvih restorana.A ima ih po celoj Rusij,od Jekateriburga do Sankt Peterburga! A da ne navodim primere iz ostalih evropskih zemaja!

    Odgovori

Ostavite komentar

Izdvojeno za vas