Velika kritika za Kokoškova: Uzima platu kod nas, uzima u Turskoj – pa, stanite malo, propade nam košarka

Čuveni Muta Nikolić uputio vapaj posle bolnog poraza Srbije u kvalifikacijama za OI

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Kakav šok u zemlji košarke! Mnogi su se nadali da će Srbija u Tokiju da napadne zlatno odličje, ali su Italijani na kvalifikacionom turniru u Beogradu režirali ogromno iznenađenje i ostavili „orlove” bez plasmana na Olimpijske igre. Legendarni Miroslav Nikolić, koji je u stručnom štabu sa našom seniorskom reprezentacijom osvojio šest medalja, od čega svojevremeno po jednom pokorio Stari kontinent i planetu, realno je za Objektiv analizirao veliki neuspeh

‒ Videlo se da imamo problema, da je forma slaba i da je sve loše ukomponovano. Nisu mi se činile dobre čak ni prve dve utakmice u grupnoj fazi. Bili smo nespremni kako psihološki, tako i u svakom drugom smislu. Kroz istoriju smo pobeđivali Italijane, mislili smo da će biti lako, ali protivnik je imao izuzetno nezgodnu ekipu. Svi prodiru, šutiraju i sjajna je selekcija igrača ‒ istakao je Nikolić.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Apostrofirao je popularni Muta i jedan od ključnih problema.

‒ Nije Srbija potcenila rivala, nego je odigrala bez emocija. Naravno, lako je sad kritikovati. Međutim, mora da se kaže. Koliko je dobra stvar za košarku dolazak Željka Obradovića u Partizan, toliko je loše što smo ostali bez Igara. Kokoškov je vodio meč bez emocija, uz sve uvažavanje lika i dela. Ne oseća se njegova pripadnost, kao da je Amerikanac. Željko i ja smo u reprezentaciji radili za džabe i imali smo samo premije za osvojene medalje.

Nikolić je izrazio nezadovoljstvo, jer strateg nacionalnog tima nije u potpunosti mogao da se posveti ekipi zbog klupskih obaveza.

‒ Jako sam razočaran, pošto selektor treba da bude profesionalac. Kao takav ima posla tokom cele godine. Ne možeš da radiš na više frontova, jednostavno nemaš vremena. On nije bio upoznat, nego je samo slušao priče. Trenirao je Fenerbahče, Srbiju, uzimao platu kod nas i u Turskoj. Pa stanite malo, propade nam košarka. Selektor mora da obilazi mlađe kategorije, postavi trenere da rade sa njima.

Nije propustio priliku da napravi poređenje sa NBA karavanom, pošto je Kokoškov svoje trenersko ime gradio kroz najjaču ligu na svetu. Posebno se osvrnuo na veliki broj primljenih poena u finalnom meču.

‒ Nisam primetio da je doneto ništa novo iz NBA lige. Tamo se igra druga košarka, a u Evropi je teže igrati zbog taktike. Takođe, nisam video niti jedan princip u odbrani. Italijanski bekovi su prodirali lako, dolazili u situaciju i pogađali šuteve ‒ nastavio je u dahu.

A zna 65-godišnji stručnjak šta nam je činiti u narednom periodu.

‒ Treba dići glavu, pametnim potezima krenuti da radimo dobro. Treba dati šansu i mladima, ali onda rezultat mora da trpi. Moramo da preduzmemo nešto, pre svega, ključna stvar je da selektor bude profesionalac ‒ zaključio je Nikolić.

Sve o ovoj temi, kao i o drugim sportskim i društvenim, možete da pročitate u štampanom izdanju Objektiva.

Piše: Uroš Selenić

BONUS VIDEO: