Mnogi je zapostavljaju, a ona je vitaminska bomba: Blitva snižava visok krvni pritisak i ublažava bolove

Smanjuje rizik od osteoporoze

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/jacqueline macou

Jedna od najzapostavljenijih vrsta povrća je sigurno blitva.

A to je šteta jer blitva je prava vitaminska bomba.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Blitva je tamnozeleno lisnato povrće iz porodice lobodnjača među koje spadaju i cvekla i spanać. Potiče sa Mediterana, a danas je čest gost u baštama širom sveta.

Blitva je izuzetno cenjena još od davnih vremena, o čemu govore i Aristotelovi zapisi iz 4. veka pre Hrista. Još u doba starih Grka i Rimljana prepoznate su njene lekovite moći te je smatrana čudotvornom biljkom.

Energetska i nutritivna vrednost

Blitva u svom lišću krije brojne nutritivno vredne supstance zbog čega se smatra zaista moćnom namirnicom. Gotovo da nema vitamina ili minerala koji nisu u većoj ili manjoj meri sadržani u ovom povrću.

Prema tvrdnjama stručnjaka u blitvi je prisutno oko 13 različitih antioksidansa, od koji se posebno ističu alfa i beta-karoten, lutein, zeaksantin i kolin.

Foto: Pixabay/Couleur

Jedna je od najzdravijih vrsta lisnatog povrća, nema veliku energetsku vrednost ali ima odličnu kombinaciju vitamina i minerala, fitonutrijenata i dijetalnih vlakana.

Veoma je korisna za povećanje imuniteta, a je i dobar diuretik.

Karakteristični sastojci blitve su i lutein i zeaksantin, koje često nazivaju i “vitaminima za oči”. Osim što čuva vid, lutein koži pruža zaštitu od UV zraka. Analize su pokazale da lice sadrži najveće koncentracije luteina u odnosu na celo telo, jer je najviše i izloženo suncu.

Blitva obezbeđuje nutrijente koji mogu regulisati visoki krvni pritisak i povoljno utiču na kardiovaskularni sistem, redukuju štetno delovanje slobodnih radikala na mnoge organe u organizmu te imaju protivupalno delovanje, ublažavaju grčeve u mišićima i migrene.

Foto: Pixabay/CSU-Extension

Blitva ima visok sadržaj vitamina C i beta-karotina i obilje mineralnih soli. Blitva sadrži i velike količine vitamina B1, B2, te kalijum, magnezijum, mangan, gvožđe, kalcijum i druge važne sastojke.
Ima i zavidnu količinu ugljenih hidrata, proteina, celuloze i biljnih ulja. Celulozna vlakna su važna jer za sebe vežu višak vode i otrovne sastojke.

Ugljeni hidrati su važni za mozak i nervni sistem.

Foto: Pixabay/Hans Linde

Veruje se da redovno konzumiranje može da smanji rizik od Alchajmerove bolesti.

Osim toga, poboljšava i krv, jača kosti i štiti kompletnu sluzokožu tela. Konzumiranjem blitve u organizam se unose značajne količine vitamina K, koji sprečava delovanje ćelija koje razaraju kosti, a samim tim smanjuje se rizik i od osteoporoze. Vitamin K se u probavi pretvara u oblik vitamina koji aktivira glavni protein u kostima.

Izvor: Objektiv.rs, kucnilekar.com

Komentari (1)

  1. Niko je ne jede vise od mog oca. U svakom obliku, svakog dana. Ima je u basti. Pije lekove za pritisak i cesto ima grceve u misicima tokom noci. Znaci, nidje veze.

    Odgovori

Ostavite komentar