Kuvajte na PARI, jedite domaće voće i povrće: Pravila sezonske ishrane koja POMAŽU kod hroničnih bolesti

Izbegavajte jagode van sezone

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/senivpetro

Sezonska ishrana podrazumeva način ishrane u kome pretežno dominiraju namirnice koje su karakteristične za određenu sezonu.

Takođe, ona podrazumeva i korišćenje namirnica koje nisu prešle dug put od svog izvora do vašeg stola.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Većinu voća i povrća imamo tokom cele godine, ali ono što moramo da znamo jeste da oni u sebi imaju razne hemikalije koje ih održavaju.

Na primer, jagode bi trebalo da se izbegavaju van sezone zato što se one beru dok su još nezrele i prelaze dug put od mesta njihove sadnje do vašeg tanjira.

One su takođe hemijski tretirane kako bi mogle da izvrše proces sazrevanja. Onog trenutka kada se uberu, voće i povrće gube na svom kvalitetu.

Foto: Pixabay/Pezibear

Smena godišnjih doba može biti prilično stresna za čovekov organizam, pa se kao posledica javljaju alergije, prolećni umor, sezonski grip, a čak i neka hronična oboljenja. Da biste te i slične tegobe ublažili, nekad je dobro okrenuti se i ishrani, a sezonska ishrana je dobar način.

Jedite voće i povrće koje se uzgaja kod nas

Prvi savet je da jedete voće i povrće koje je lokalno, odnosno ono koje raste i sazreva kod nas. Ananas je odličan primer voća koje gubi na svojoj hranljivoj vrednosti procesom konzerviranja. I te kako je ukusan i zdrav, ali on je mnogo nutritivno vredniji ako se jede svež, a s obzirom da on nije domaće sezonsko voće, bolje se okrenite voću kao što su jabuke, grožđe i slično.

Foto: Pixabay/silviarita

Naravno, i tu postoje izuzeci. Primer je avokado, kao i određeno bobičasto voće koje ne gubi na svojoj hranljivoj vrednosti čak i procesom zamrzavanja. Dakle, ako ih nađete u toku sezone, slobodno ih konzumirajte.

Protein kao deo ishrane

Potrebno je da imate jedan do dva obroka dnevno koji su bogati proteinima. Namirnice bogate proteinima su meso, jaja, mlečni proizvodi, ali i mahunarke. Uvedite u svoji ishranu i životinjske proteine, ali nemojte preterivati.

Foto: Pixabay/peoplecreations

Kuvajte hranu na pari

Izbegavajte da pržite i kuvate hranu. Uvek je bolja opcija da je kuvate na pari, a najbolje je da jedete svežu hranu u što većim količinama. Češće jedite gorko voće, kao što je grejprfut. Gorko voće ima tu moć da čisti jetru od toksina koja je posebno opterećena nakon zime. Takođe, takvo voće dovodi do jačanja imuniteta i do jačanja tonusa mišića.

Foto: Pixabay/Couleur

Većina gorkih namirnica u sebi sadrži steroide u manjim količinama i esencijalne masne kiseline koji utiču na ubrzanje metabolizma i jačanja tonusa mišića.

Namirnice čiji bi unos tokom proleća trebalo da smanjite su crna kafa i čaj, ljuti začini, pšenične prerađevine, mleko i fermentisane mlečne proizvode, kao i masna crvena mesa.

Izvor: Objektiv.rs, stil.kurir.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar