NOVINA

Nova pravila: Država objavila vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće

Vodič je dostupan na sajtu Ministarstva, a poslodavcima, koji su obezbedili rad od kuće svojim zaposlenima, pruža praktične smernice vezane za obaveze i odgovornosti poslodavaca i zaposlenih

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/magenl0

Uprava za bezbednost i zdravlje na radu Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, izradila je vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće, sa ciljem da poslodavcima i radnicima olakša rad u novonastaloj situaciji, saopšteno je iz Ministarstva za rad.

Vodič je dostupan na sajtu Ministarstva, a poslodavcima, koji su obezbedili rad od kuće svojim zaposlenima, pruža praktične smernice vezane za obaveze i odgovornosti poslodavaca i zaposlenih, uslove koje radni prostor opredeljen kao radno mesto kod kuće treba da ispunjava.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Takođe i o brizi poslodavca o zdravlju svojih zaposlenih, uključujući i mentalno zdravlje, koju su dužni da vode i kada radnici rade od kuće, zatim proceni rizika i praćenju bezbednosti i zdravlja na radu, te prijava povreda na radu prilikom rada od kuće.

Rad od kuće je NOVA MERA Vlade: Pogledajte na koga se odnosi i kako će se sprovoditi

Na primer, u vodiču je navedeno da je poslodavac dužan da, u saradnji sa zaposlenim, obezbedi bezbedno i zdravo radno mesto i radnu okolinu, odnosno da obezbedi da je radni prostor kod kuće bezbedan i zdrav za obavljanje poslova; zatim, da vodi računa o zdravlju svojih zaposlenih, uključujući i mentalno zdravlje i po potrebi da obezbedi razgovor sa stručnom osobom. Poslodavac treba da obezbedi opremu za rad zaposlenom ukoliko je zaposleni nema u svom vlasništvu, sprovodi nadzor nad obavljenim poslom zaposlenog i merama bezbednosti i zdravlja na radu i kontaktira sa zaposlenima u toku ugovorenog radnog vremena.

Obaveze zaposlenih su da primenjuju mere za bezbedan i zdrav rad, da namenski koriste opremu za rad i da njom pažljivo rukuju, kao i da pre početka rada pregledaju radno mesto, uključujući opremu za rad koju koriste i da u slučaju uočenih nedostataka obaveste poslodavca. Zaposleni je dužan da uspostavi ravnotežu između poslovnog i privatnog života, i da u toku ugovorenog radnog vremena održava redovnu i pravovremenu komunikaciju sa poslodavcem ili licem za bezbednost i zdravlje na radu.

Takođe, treba da se pridržava uputstava poslodavca o uspostavljanju i održavanju određenog radnog prostora na bezbedan i zdrav način, kao i da brine o opremi za rad koju koristi i da prijavi sve opasnosti i probleme u skladu sa internim procedurama.

Vodič sadrži i kontrolnu listu koja može da pomogne pri prepoznavanju opasnosti, štetnosti i potencijalnih preventivnih mera i, ako se koristi na pravi način, može da bude deo procene rizika.

Zbog rada od kuće DOBIJAMO KORONU? Ruski lekar otkrio zbog čega nam je toliko slab imunitet



Izvor: Blic

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar