VAŽNO

Ovo je avion koji je danas PAO kod Malog Zvornika: Sve o nekadašnjem PONOSU naše vojske (FOTO+VIDEO)

Mig 21 je sovjetski lovački avion presretač, druge generacije

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Printscreen/Youtube/Alpha SiX

Tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka jutros oko 9 časova srušio se avion Mig 21 Vojske Srbije u rejonu sela Vrasina kod Malog Zvornika, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Na lice mesta upućena je ekipa Službe traganja i spasavanja RV i PVO i nadležni organi.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Avion je leteo iz Donje Borine gde je prema svedočenju jednog od meštanina umalo nije udario u njegovu kuću, nastavio je ka Vrasini. Kako prenose mediji, avion se odjednom silovito okrenuo kod rudnika Vrasina i pao u dvorište meštanina Vitomira Taskovića.

Vojni avion se srušio u Vrasini, pao u Vitomirovo dvorište, ima POVREĐENIH! Detalji NESREĆE kod Loznice 

Prema nezvaničnim informacijama, meštanin u čije je dvorište pao avion je povređen. Meštani Vrasine su iznenađeni, uznemireni i zabrinuti jer kako kažu ni u snu nisu mogli da pretpostave da se ovako nešto moglo dogoditi.

Mig 21 u Srbiji od 60-ih godina

Mig 21 je sovjetski lovački avion presretač, druge generacije. Projektovan je i razvijen u istraživačko-projektnom birou OKB Mikojan. U ruskom žargonu je popularno nazivan balalajka (zbog sličnosti sa muzičkim instrumentom), a kod mnogih drugih olovka. Proizvedeno je samo u Sovjetskom Savezu 10.158 primeraka, pored toga proizvodio se u Čehoslovačkoj, Indiji i u Kini (još oko 2.000 primeraka).

To je avion sa turbomlaznim motorom, koji je u celoj svetskoj vazduhoplovnoj istoriji imao najmasovniju serijsku proizvodnju, u toj kategoriji, a u periodu posle Korejskog rata i u odnosu na sve ostale avione. On je i rekorder po dužini trajanja serijske proizvodnje, u mnogim varijantama, od 1959. do 1985. godine.

Razvijen je kao nužan odgovor u trci u naoružanju sa zapadnim vojnim blokom, u kritičnom periodu Hladnog rata. Tadašnji lovački avion MiG-19 i ako je bio svetski rekorder u brzini, nije bio ravnopravan zapadnim lovcima. Korišćena su proverena iskustva u razvoju tradicionalno superiornih lovačkih aviona i umešno je sa koncepcionim rešenjima ublaženo zaostajanje u primeni savremene tehnologije, u domenu elektronike, pogona i vrhunskih materijala. Na račun skromnijeg opremanja i nošenja manje količine goriva, sačuvan je povoljan odnos potisak / masa aviona i sa odličnim aerodinamičkim karakteristikama odlične manevarske karakteristike, posebno u vertikalnoj ravni. Dat je naglasak na stvaranje prednosti u bliskoj borbi, što je bilo presudno u suprostavljanju Fantomu (koji je bez topa). Sa nošenjem male količine goriva, žrtvovana je autonomija leta (svega je 1,52–1,9 časova), ali mu je obezbeđena velika pokretljivost i brzina penjanja, što je povoljno za presretanje neprijateljskih aviona. Zbog te osobine je figurativno nazivan i skakač.

Prvi snimci i slike pada aviona: Mig završio u dvorištu, dim na sve strane! (VIDEO) 

Aerodinamička šema i koncepcija zmaja MiG-21, pokazali su se kao odlična osnova za razvoj velikog broja varijanti.

Foto: Printscreen/Youtube/Alpha SiX

Prvi migovi 21 uvedeni su početkom šezdesetih godina u tadašnju JNA, a naprednije verzije, koje su danas u naoružanju RV i PVO, stigle su sedamdesetih i osamdesetih godina. Bio je ponos naše vojske.

Ovi avioni, imaju propisani vek upotrebe od 30 godina, a međuremontni rok je 10 godina ili 800 časova naleta.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (1)

  1. Ajde da prestanemo da se bravimo blesavi. Avion je pao samo par sekundi pošto je preleteo preko odžaka rodne kuće jednoga od pilota u Donjoj Borini, susednom selu od Brasine. Pametnome dovoljno.Glavama je plaćena ludost i egzibicija "vrhunski" obučenih pilota, koji nisu sastavili 10 sati letenja u zadnjih 10 godina.

    Odgovori

Ostavite komentar