Tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka jutros oko 9 časova srušio se avion Mig 21 Vojske Srbije u rejonu sela Vrasina kod Malog Zvornika, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Na lice mesta upućena je ekipa Službe traganja i spasavanja RV i PVO i nadležni organi.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Avion je leteo iz Donje Borine gde je prema svedočenju jednog od meštanina umalo nije udario u njegovu kuću, nastavio je ka Vrasini. Kako prenose mediji, avion se odjednom silovito okrenuo kod rudnika Vrasina i pao u dvorište meštanina Vitomira Taskovića.
Prema nezvaničnim informacijama, meštanin u čije je dvorište pao avion je povređen. Meštani Vrasine su iznenađeni, uznemireni i zabrinuti jer kako kažu ni u snu nisu mogli da pretpostave da se ovako nešto moglo dogoditi.
Mig 21 u Srbiji od 60-ih godina
Mig 21 je sovjetski lovački avion presretač, druge generacije. Projektovan je i razvijen u istraživačko-projektnom birou OKB Mikojan. U ruskom žargonu je popularno nazivan balalajka (zbog sličnosti sa muzičkim instrumentom), a kod mnogih drugih olovka. Proizvedeno je samo u Sovjetskom Savezu 10.158 primeraka, pored toga proizvodio se u Čehoslovačkoj, Indiji i u Kini (još oko 2.000 primeraka).
To je avion sa turbomlaznim motorom, koji je u celoj svetskoj vazduhoplovnoj istoriji imao najmasovniju serijsku proizvodnju, u toj kategoriji, a u periodu posle Korejskog rata i u odnosu na sve ostale avione. On je i rekorder po dužini trajanja serijske proizvodnje, u mnogim varijantama, od 1959. do 1985. godine.
Razvijen je kao nužan odgovor u trci u naoružanju sa zapadnim vojnim blokom, u kritičnom periodu Hladnog rata. Tadašnji lovački avion MiG-19 i ako je bio svetski rekorder u brzini, nije bio ravnopravan zapadnim lovcima. Korišćena su proverena iskustva u razvoju tradicionalno superiornih lovačkih aviona i umešno je sa koncepcionim rešenjima ublaženo zaostajanje u primeni savremene tehnologije, u domenu elektronike, pogona i vrhunskih materijala. Na račun skromnijeg opremanja i nošenja manje količine goriva, sačuvan je povoljan odnos potisak / masa aviona i sa odličnim aerodinamičkim karakteristikama odlične manevarske karakteristike, posebno u vertikalnoj ravni. Dat je naglasak na stvaranje prednosti u bliskoj borbi, što je bilo presudno u suprostavljanju Fantomu (koji je bez topa). Sa nošenjem male količine goriva, žrtvovana je autonomija leta (svega je 1,52–1,9 časova), ali mu je obezbeđena velika pokretljivost i brzina penjanja, što je povoljno za presretanje neprijateljskih aviona. Zbog te osobine je figurativno nazivan i skakač.
Prvi snimci i slike pada aviona: Mig završio u dvorištu, dim na sve strane! (VIDEO)
Aerodinamička šema i koncepcija zmaja MiG-21, pokazali su se kao odlična osnova za razvoj velikog broja varijanti.
Prvi migovi 21 uvedeni su početkom šezdesetih godina u tadašnju JNA, a naprednije verzije, koje su danas u naoružanju RV i PVO, stigle su sedamdesetih i osamdesetih godina. Bio je ponos naše vojske.
Ovi avioni, imaju propisani vek upotrebe od 30 godina, a međuremontni rok je 10 godina ili 800 časova naleta.
Ajde da prestanemo da se bravimo blesavi. Avion je pao samo par sekundi pošto je preleteo preko odžaka rodne kuće jednoga od pilota u Donjoj Borini, susednom selu od Brasine. Pametnome dovoljno.Glavama je plaćena ludost i egzibicija "vrhunski" obučenih pilota, koji nisu sastavili 10 sati letenja u zadnjih 10 godina.