Primena strožih pravila emisija CO₂ odlažu se za tri godine.
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen najavila je da će proizvođači automobila dobiti dodatne tri godine kako bi dostigli ciljeve emisije ugljen-dioksida, koji su prvobitno bili planirani za ovu godinu.
Kasnije ovog meseca, predložiće se amandman koji će industriji omogućiti veću fleksibilnost u primeni pravila o emisijama, čije je stupanje na snagu bilo planirano za 2025, piše Bloomberg News.
Kako će izgledati nova pravila?
Prema važećim pravilima, proizvođači poput Volkswagena bi plaćali penale ako bi prosečna emsija flote njihovih prodatih automobila u 2025. prešla 93,6 grama CO₂ po kilometru.
Kazne bi iznosile 95 evra po svakom gramu CO₂ iznad te granice, po svakom prodatom vozilu.
Šta se menja?
Automobilski proizvođači moći će prodavati vozila sa većim emisijama ove godine, ako nadoknade razliku u naredne dve godine. Umesto godišnjeg obračuna, sada će se emisije računati u trogodišnjem periodu po sistemu “bankarstva i zaduživanja”.
Ciljevi emisija ostaju isti, ali industrija dobija više prostora za prilagođavanje.
“Ovo znači više fleksibilnosti za industriju i veću jasnoću, ali bez menjanja dogovorenih ciljeva”, izjavila je Ursula fon der Lajen.
Zašto EU odlaže nova pravila?
Evropski proizvođači automobila već neko vreme lobiraju za ublažavanje pravila nakon što je prošle godine došlo do pada prodaje električnih vozila. Bez ove promene, mnogi bi mogli biti kažnjeni milijardama evra zbog neispunjenih emisijskih ciljeva.
Do sada, proizvođači su mogli izbeći deo kazni udruživanjem sa kompanijama koje su ispunjavale emisijske ciljeve, ali se pojavila bojazan da bi to finansijski koristilo Tesli i kineskim proizvođačima.
Tesla i kineske firme bi dobijale stotine miliona evra od evropskih kompanija koje bi od njih kupovale “nulte emisije”.
Podrška evropskoj auto-industriji
Evropska unija planira i dodatne mere podrške za auto-industriju:
- Osnivanje industrijskog saveza za razvoj novih tehnologija, posebno u oblasti autonomne vožnje.
- Razmatranje direktnih subvencija za evropske proizvođače baterija.
Cilj? Ojačati konkurentnost evropskih kompanija u odnosu na Teslu i kineske EV proizvođače.
Komentari (0)