Vučić kapiten tima i zato Loznica više nije izolovana: Otvorena brza saobraćajnica, prisustvovao Vučević

Između Šapca i Loznice će se, nakon izgradnje ove deonice, putovati najduže pola sata

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Printscreen/YouTube/Tanjug

Brza saobraćajnica Šabac – Loznica, duga 54,5 kilometara, otvara se danas u prisustvu predsednika Vlade Srbije i izaslanika predsednika Republike Miloša Vučevića.

Premijer Srbije Miloš Vučević je stigao na otvaranje brze saobraćanice Šabac – Loznica i sa delegacijom će se provozati savremenim putem koji će biti danas otvoren. Tom prilikom predstaviće javnosti šta je sve do sada urađeno.

– Ovo je veliki dan za Srbiju, naročito za Srbiju – poručioje premijer Vučević dodajući da je najvažnije da će se sad putovati bezbedno, udobno i sigurno.

– Od sutra u 9 kreće tačno da se koristi cela deonica. Ovo je najveći put, odnosno najduža deonica koju odjednom otvaramo. 54,5 kilometara brza saobraćajnice između Šabca i Loznice. Otvarali smo i duže puteve, u više delova, a po prvi put puštamo u jednom komadu. – izjavio je Vučević.

– Danas Loznica više nije izolovana ili daleko nedostupna, nego daleko daleko bliža, bezbednija i sigurnija što se tiče putovanja. – rekao je.

Takođe je izjavio da odo kraja 2025. godine biće završena deonica Slepčević i Badovinci od 15 kilometara ka graničnom prelazu Republike Srpske tj. Bosne i Hercegovine, kao i da se ugovara izgradnja brze saobraćajnice od Loznice preko Banje Koviljače i Malog Zvornika.

– Ne stajemo, nastavljamo dalje. Očekujemo do 2025. da završimo fruškogorski koridor. Da spojimo Rumu i Novi Sad. I što se tiče Mačve i Podrinja imamo dalje planove. – rekao je.

Premijer kaže da je danas veliki dan i da će uskoro biti spojen upravo Mali Zvornik i Podrinje.

– To su dalji planovi za Mačvu i Podrinje. Ići ćemo i ka Badovincima. Lozničani mogu da dođu do Beograda za sat i petnaest minuta. Nije bilo većih problema, kao i uvek sa eksproprijacijom. Ovo je bilo potrebno celoj Srbiji da se probudimo i nastavimo da radimo, nakon velikih izazova i tragedije. Cela nacija je bila u šoku nedeljama i mesecima. Potrebno je da nastavimo da radimo i razvijamo Srbiju – naglasio je Vučević.

Kaže da je ovo mnogo više od proste infrastrukture, i da je tu šira simbolika i značaj – to je znak da se Srbija budi.

– Ovaj deo, Mačva, je podneo veliki teret u obnovi srpske državnosti, posle otomanske okupacije. 110 godina je ove godine bilo od Cerske bitke. Dugo godina je ovaj deo Srbije bio zapostavljen – kazao je premijer.

Predsednik Vučić je bio kapiten tima koji je gurao Srbiju napred i kojem su ovi putevi bili ideja.

Printscreen/YouTube/Tanjug

Ministar finansija Siniša Mali, koji takođe prisustvuje otvaranju brze saobraćajnice, kaže da je cena brze saobraćajnice oko 700.000 miliona evra ukupno.

– To je za auto-put Ruma-Šabac-Loznica – naglasio je Mali.

– Uvek imate izazove kad radite ovakve infrastrukturne projekte. Od eksproprijacije i imovinsko pravno pitanje su najkomplikovanija pitanja u Srbiji. Nekad nije rešeno nasledstvo ili nasleđivanje, negde se neko suvlasnika nije složilo, neko drugačije vrednuje svoje parcele – rekao je Vučević.

Naglasio je da je sve papirološki završeno i da je ovo zaista veliki uspeh.

– Za mene su ove stvari mnogo više od proste infrastrukture ili samo nekog navođenja kilometara, ili novca. To se uvek referiše i kaže se koliko je izgrađeno, ko je gradio… Ovde je značaj širi. Ovo je znak da se Srbija budi – izjavio je.

Dodao je da je mnogo godina Mačva bila zapostavljena, ali dolaskom kompanija, izgradnjom puteva, rekao bi da “dobija tretman koji zaslužuje”.

Čestitao je svima koji su učestvovali i zahvalio se i predsedniku Srbije koji je bio “kapetan tog tima” koji je gurao Srbiju napred, i osvrnuo se na 2014. i uporedio kakva je Srbija bila tad i kakva je ona danas.

– Nismo imali bukvalno za penziju za avgustu, nije bilo para u budžetu. Došlo je do toga da smo morali 2014. najteže mere da donosimo zbog finansijske fiskalne ekonomske konsolidacije. A danas, evo vidite, Srbija ima novih gotovo 100 km deonica novih autoputeva i brzih saobraćajnica. A u toku je i izgradnja Dunavske magistrale znači spajanje Požarevca prema Golupcu. Radimo Beograd-Zrenjanin – Novi Sad – rekao je.

Takođe je rekao da je druga tunelska cev na deonici od Pakovraća do Požege što je završetak puta na najizazovnijem geološkom delu deonice.

Printscreen/YouTube/Tanjug

Mali: “Ničega ne bi bilo da nije bilo Vučićeve ideje”

– Ima jedna stvar, pričali smo sa predsednikom. Ništa od ovoga ne bi bilo, da nije bilo njegove ideje. Jel ovo je Miloše njegova ideja. Nikome nije decenijama unazad palo napamet da napravi recimo od Frusškogorskog koridora pa Ruma- Šabac autoput, pa Šabac – Loznica, pa od Loznice do Malog Zvornika. Da budemo iskreni i otvoreni, nikome to nije padalo na pamet do predsedniku Vučiću. i onda kada se vozimo ovih 55 kilometara sada, dakle, nije palo sa neba na takav način. Vrlo precizno odgovorno razmišljanje kako pomoći svakom delu Srbije. Ovo je važno napomenuti da ljudi ne zaborave. Imate osobu koja razmilja , voli i želi da stvori promene, i na kraju krajeva od autoputeva koji su žila kucavica bilo koje zemlje, dobijate nova radna mesta, novu budućnost i za mlade i za starije – izjavio je Mali.

Za to vam je potreban kapiten tima

– Mislim da ima delova u Beogradu gde se duže putuje od tačke A do tačke B. Kada se rade veliki infrastrukturni projekti, naravno da će doći do promena na terenu, mi smo spremni da pričamo sa svima, da rešimo pitanja, da razgovaramo sa predstavnicima lokalnih samouprava – rekao je Vučević tokom obilaska saobraćajnice.

Kako kaže, deluje logično da se povežu Novi Sad, Ruma i Šabac, ali je bila neophodna politička volja.

– Mi smoje imali, ali nas je pokretao predsednik Vučić. Za to vam je potreban kapiten tima, koji gura stvari napred, koji zadaje tempo svojim igračima, prijteljima i poltičkim saborcima. Takođe, ne bismo ovo mogli bez stabilnih finansija. Ovo nije pitanje samo dobre volje – objasnio je premijer.

Dodaje da su morali da urade sve ono što je rađeno prethodnih 12 godina, kako bi dražava mogla da finansira projekat.

– Pošto ovo nije besplatno i ne pada sa neba, nego država ulaže ozbiljne pare. To je veliki uspeh svih garađana Srbije, ovo smo zajedno uradili. Ovo je pobeda građana Srbije – rekao je Vučević.

– Najbolji odgovor na kritike je rad. Pošto je lako biti kibicer i dobacivati,zamerati. Mnogo je teže raditi. Dobro je da postoji kritika ali kritizerstvo je gubljenje vremena. Ovi ljudi koji su radili na najbolji mogući način su to i potvrdili. – rekao je na premijer na pitanje da li je ovo najbolji odgovor na sve kritike koje su upućene vlasti.

Na pitanje novinarke o osnivanju pokreta koji je najavio predsednik Vučić da li je to odgovor na odbranu nacionalnih pitanja.

– Ko hoće da bude član pokreta ili neke stranke, to je pitanje pojedinca, ali što se tiče SNS-a apsolutno stojimo iza te ideje. To je pre svega jedna politička ideja koja dalje treba da bude razrađena. Da bude zaokružena. – izjavio je i dodao da “nema dileme da će stati uz predsednika”.

Premijer je izjavio da odbrana države treba da bude prioritet i da neće biti prelazne vlade.

-Vladu jedino možete da dobijate glasanjem građana… Sačuvaćemo Srbiju. Niko neće da beži, nema kompromisa da uništimo državu…Nema milimetra prostora da neko vodi državu bez izbora – izjavio je premijer.

– Vidite da nemaju legitimitet svakako. Oni neće izbore. To je vrlo bitna stvar koji mi ne spominjemo. Lideri ne traže izbore. – rekao je.

Nema nikakve predaje Srbije u rukama onih koji hoće da je rasture, naglasio je.

Printscreen/YouTube/Tanjug

Obraćanje premijera Vučevića u Lešnici

Premijer Vučević je rekao da je ovo divan dan za Mačvu, i da je to dokaz da Srbija radi, pobeđuje i gradi se.

– I kada prolazimo kroz teške dane, koji nose bol i tugu, Srbija ima snage da nastavi dalje. Baš kao što danas sunce sija u ovom zimskom danu, daje neku nadu da će naredna godina biti bolja. To zavisi i od nas, ako budemo verovali u nas i Boga, živeli da menjamo Srbiju na bolje, gradićemo fabrike, pruge, puteve, rašće plate i penzije. Sledeća godina će svakako biti bolja nego ova – rekao je premijer.

Istakao je da je najveći doprinos za izgradnju ovog puta predsednika Aleksandra Vučića.

– Nije pitanje metara i kilometara, a bitno je, i nije pitanje novca, a veliki je novac. Ovde je pitanje opstanka naroda i jačanja države. Građani Šapca i Loznice mogu danas i bezbednije i brže da putuju. I danas od Beograda do Loznice putujete za sat i petnaest minuta, a do juče je trebalo duplo više. I pitanje je bezbednosti – rekao je on.

Premijer se zahvalio ambasadoru Kasijevu, i naglasio veliku važnost saradnje Srbije i Azerbejdžana.

– Pred nama su veliki zadaci. Čeka nas i potpisivanje aneksa, da se nastavi ova saobraćajnica od Loznice do Malog Zvornika. I sutra kada završimo Fruškogorski koridor, Novi Sad i Beograd će vam biti na sat i petnaest minuta! Spajaćemo i Krupanj, i Ljuboviju, i sve delove koji čine jedinstvenu celinu Mačvanskog okruga. Povezaćemo i ojačati Srbiju, učinićemo je boljim mestom za život – kazao je premijer.

Ovo je najbolji mogući završetak teške godine, rekao je Vučević.

– Da se razvija Mačvanski okrug, cela Srbija, neka nam Bog čuva našu Srbiju. Idemo u nove pobede, nema predaje i povlačenja. Nema revolucija, ima samo Srbije – zaključio je premijer.

Printscreen/YouTube/Tanjug

Brza saobraćajnica Šabac–Loznica deo je projekta izgradnje auto-puta Ruma-Šabac-Loznica. Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma-Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica, zaključen je 19. novembra 2019. godine sa azerbejdžanskom kompanijom “Azvirt”. Početak izgradnje saobraćajnice obeležen je u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića 14. februara 2022. godine. Ukupna ugovorena cena radova od Rume do Loznice je 467,5 miliona evra, a od Šapca do Loznice 247,5 miliona evra. Autoput Ruma – Šabac, dužine 24,6 kilometara, otvoren je u prisustvu Vučića 14. oktobra 2023. godine.

Kada je brza saobraćajnica Šabac – Loznica u pitanju, projektovano je 13 mostova, 17 malih mostova-propusta, 16 nadvožnjaka i četiri denivelisane raskrsnice u Majuru, Slepčeviću, Petlovači i Prnjavoru. Most u naselju Štitar, dužine 584 metara, nalazi se na osmom kilometru brze saobraćajnice i predstavlja najduži most na deonici. Između Šapca i Loznice će se, nakon izgradnje ove deonice, putovati najduže pola sata umesto sat vremena. Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom na to da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH. Kada bude izgrađen i Fruškogorski koridor, od Rume do Novog Sada, Loznica će biti povezana savremenim putem i sa ovim gradom.

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar