Ne nasedajte, ovo je prevara! NBS upozorava građane i korisnike finansijskih usluga

Kako se navodi, lica koja pokušavaju da izvrše prevare i time pribave sebi protivpravnu imovinsku korist falsifikuju imejl-adresu ili druge podatke o identitetu pošiljaoca elektronske pošte

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Wikipedia/PedjaNbg

Narodna banka Srbije upozorila je građane i druge korisnike finansijskih usluga na porast pokušaja prevare putem elektronske pošte.

Kako se navodi, lica koja pokušavaju da izvrše prevare i time pribave sebi protivpravnu imovinsku korist falsifikuju imejl-adresu ili druge podatke o identitetu pošiljaoca elektronske pošte, tako da primaocima deluje da dobijaju elektronsku poštu sa zvanične adrese Narodne banke Srbije, dok je u stvarnosti reč o lažnim adresama.

“U tom kontekstu, Narodna banka Srbije napominje da se nijedna zvanična komunikacija s građanima, bilo putem elektronske pošte ili drugih kanala za komunikaciju, ne koristi za traženje ličnih i osetljivih finansijskih podataka kao što su podaci o bankovnim računima, PIN-ovi ili druge poverljive finansijske ili lične informacije korisnika finansijskih usluga. Narodna banka Srbije ne učestvuje u neposrednom obavljanju plaćanja za potrebe korisnika finansijskih usluga i, u tom smislu, nikada vam se neće obratiti kako bi izvršila određeno plaćanje prema vama ili nekom drugom licu”, piše u saopštenju i dodaje se:

“Ako ste u bilo kakvoj sumnji u vezi s takvom primljenom poštom, obratite se Narodnoj banci Srbije putem zvaničnih kanala komunikacije za potvrdu informacija. Za poslovne korisnike preporuka je da se za proveru verodostojnosti takvih imejlova obrate svojoj IT podršci ili osobama zaduženim za sajber bezbednost u njihovoj organizaciji”, apeluju iz Narodne banke Srbije na građane.

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar