Zima donosi tradicionalne probleme sa akumulatorima.
Niske temperature usporavaju hemijske reakcije unutar akumulatora, što dovodi do smanjenih performansi. Pored toga, hladan motor i gušće motorno ulje zahtevaju dodatnu energiju za pokretanje.
Savet za uštedu energije prilikom paljenja automobila je da sključite što više električnih potrošača pre paljenja motora, piše Revijahak.
Sistemi poput pumpe za gorivo, injektora i upravljanja motorom troše oko 400 W, dok ventilacija i klima-uređaj mogu potrošiti do 500 W.
Svetla, grejanje zadnjeg stakla, radio i drugi uređaji mogu dostići potrošnju od 1000 W.
Kada su svi ovi uređaji uključeni, alternator može dosegnuti svoj maksimum, zbog čega neće moći da puni akumulator – što ga dodatno prazni.
Pre gašenja motora nakratko isključite većinu električnih potrošača kako bi se akumulator napunio za sledeće pokretanje.
Velika potrošnja električne energije utiče i na potrošnju goriva, 100 vati – 0,1 litar goriva.
Da biste sprečili gubitak energije i neravnomerno punjenje i pražnjenje akumulatora, proverite priključke i polove, koji se, ako su oksidovani, mogu lagano očistiti brusnim papirom, a zatim krpom od meke tkanine. Možete ih premazati vazelinom.
Komentari (0)