Oko četvrtina zaposlenih u Srbiji (26 odsto ispitanika) ima mogućnost da radi na daljinu, što je za četiri odsto manje u odnosu na prošlu godinu kada je četvrtina radnika to koristila u nekoj meri. Od toga broja, svega dva odsto njih može da radi samo od kuće, šest odsto radnika bira takav rad bez ograničenja, dok 18 procenata njih može tek u određenoj meri da radi van radnog mesta („rimout rad”).
Ipak, kod 49 odsto ispitanika takozvani „rimout rad” nije primenjiv u Srbiji, a kod 26 procenata zaposlenih nije uopšte dozvoljen rad od kuće, pokazalo je najnovije istraživanje „Šta to radi zaposlene”, koje je sprovela platforma „Osiguranik”, u saradnji sa „Infostudom”.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od čak 744 donosioca odluka u kompanijama u Srbiji (menadžeri, vlasnici i top menadžeri) i 2.710 zaposlenih.
Ranija istraživanja su pokazala da je hibridni oblik rada najbolji, jer se njime obezbeđuju najviše zadovoljstvo poslom, angažovanje i balans između rada i života, kao i povezanosti sa kolegama. Zaposleni su procenili da rad od kuće pozitivno utiče i na produktivnost, dok predstavnici kompanija u manjoj meri podržavaju to mišljenje.
Ipak, ove godine istraživači su postavili ispitanicima pitanje da li su spremni na nižu zaradu kako bi zadržali ili dobili mogućnost rada od kuće.
– Čak 23 odsto zaposlenih koji rade na ovaj način („rimout rad”) bi pristalo na smanjenje zarade da zadrže tu beneficiju. Procenat je još viši kod zaposlenih koji nemaju, ali žele da dobiju mogućnost rada od kuće – čak 30 odsto – navodi se u istraživanju.
Ipak, osam odsto zaposlenih koji rade na ovaj način tražiće novi posao ukoliko im kompanija ukine mogućnost rada od kuće, pokazalo je istraživanje. Pripadnici „bejbi bumer” generacije nisu spremni da rizikuju na taj način, ali ako se generaciji „Z” ukine rad od kuće, poslodavac treba da se spremi na reakciju, pokazalo je istraživanje „Šta to radi zaposlene”. Jer, 65 odsto njih je reklo da će u tom slučaju tražiti novi posao.
Inače, kada je nedavno „Infostud” sproveo ispitivanje „Puls HR zajednice” pokazalo se da je rad od kuće zaista manje popularan u kompanijama.
– Industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada. Ipak, najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano je došao iz logistike, prevoza robe i putnika (67 odsto), proizvodnje (59 odsto) i trgovine/prodaje (56 odsto) – naveo je Miloš Turinski, pi-ar „Infostuda”.
Komentari (0)