Društvene mreže definitivno su promenile način percepcije milenijumske generacije. Smanjena koncentracija, nemogućnost da se dugo ostane na istom sadržaju, brzina dešavanja, samo su neke osobine koje su uticale da sadržaji koje oni prate, moraju biti prilagođeni takvim zahtevima. Zbog toga su vraćeni titlovi u filmove i serije, koji inače koriste jezik sa tog govornog područja, ali se i seckaju filmovi na delove.
Sada je čak i svet opere pogođen zahtevima ove generacije, seckanjem u malim zalogajima.
Remek-delo opere Đakoma Pučinija, “Boemi” četvoročasovna produkcija koja prati boemsku krojačicu koja živi u Parizu sa svojim prijateljima umetnicima, debitovaće sledećeg meseca u kraćoj verziji na sceni u Peruđi u Italiji – u pokušaju da privuče TikTok generaciju, piše Daily Mail.
Skraćena verzija Pučinijeve opere smanjuje vreme trajanja sa dva sata i četrdeset minuta, na samo devedeset minuta, piše The Times. Smatra se da je predstava skraćena kako bi se privukla pažnja TikTok generacije koja ima skraćeni raspon pažnje – međutim, ljubitelji opere su navodno rezigrirani zbog formata ‘operacorto’ (kratke opera).
Pisac skraćene verzije, Đanluka Teranova, koji će takođe igrati glavnu mušku ulogu Rudolfa, objasnio je da je želeo da predstava pomogne ljudima da razumeju operu posebno ako je do tada nisu slušali. Takođe se plaši da će mlađu publiku odbiti gotovo trosatno trajanje originalne predstave.
-Ovo je uvod u operu i ideja je da požele da pogledaju celo delo-rekao je on.
Međutim, puritanci su oštro reagovali na skraćenu verziju umetničkog dela i izrazili skepticizam u vezi sa odlukom da se skrati. Operski kritičar Alberto Matikoli rekao je da je Pučinijevo delo ‘sveto’ i da bi oduzimanje čak i nekoliko reči iz njegovog stvaralaštva, narušilo kvalitet opere. Umesto toga, predložio je savremenu verziju “Boema” kao bolju opciju, kako bi se mlađim ljudima omogućilo da se povežu sa zapletom.
Prošle godine, striming platforma je “iseckala” omiljeni film milenijalaca, “Mean Girls,” kako bi obožavaoci mogli da gledaju film sa Lindzi Lohan u glavnoj ulozi. Umesto da prikažu film od 98 minuta u celosti, film je bio isečen na 23 mala klipa i objavljen na zvaničnoj TikTok stranici filma.
Takođe je moguće gledati klip-po-klip verziju romantične komedije Mela Gibsona iz 2000. godine, “What Women Want”. A prva sezona američke hit komedije “Killing It” postala je besplatna za gledanje na TikToku u avgustu, nakon što je NBC Universal najavio da će objaviti pet klipova, od kojih svaki traje između tri i osam minuta, na platformi omiljenoj generaciji Z.
Na TikToku postoji mnogo filmova koji (ilegalno) postoje u ovom formatu. Možete gledati brojne filmove u malim delovima ako želite – a sada studiji samo oponašaju ono što se već dešava na toj platformi.
Pored toga, veruje se da je TikTok efekat takođe uticao na to da generacija Z gleda TV i filmove sa uključenim titlovima.
U nedavnoj studiji YouGov-a, 61% gledalaca uzrasta od 18 do 25 godina izjavilo je da, kada gledaju TV, odluče da uključe titlove – čak i ako nemaju oštećenje sluha.
Kako se titlovi sve detaljnije dodaju u TV programe i filmove, uključujući zvučne efekte i nazive pesama koje se pojavljuju, gledaoci biraju ovu opciju kada prate svoju omiljenu emisiju.
Psiholog iz Londona, Đulija Bjanki, rekla je za FEMAIL da su mlađi ljudi skloniji uključivanju titlova, jer su njihovi mozgovi više prilagođeni multitaskingu.
Dodala je da, generalno, korišćenjem titla kao pomoćnog sredstva, povećava se razumevanje programa, obrada pozadinske buke kako se ne bi propustio sadržaj.
Komentari (0)