Mesto debljanja na telu signal je u čemu grešimo sa ishranom, ovo su saveti i preporuke

Raspored masnoća govori više o našem zdravlju nego što mislimo, pokazale su analize brojnih nutricionističkih studija

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash/Priscilla Du Preez 🇨🇦

Bilo da je na stomaku, leđima, bedrima, pa i rukama, svaki tip masnoća govori o zdravlju i prehrambenim navikama osobe.

Da bi se sa pojedinih delova telova skinuo višak, potrebno je otkriti njegov uzrok, a onda odrediti pravi trening i ishranu, ističe James Duigan, autor svetski poznate “Clean & Lean” dijete te lični trener brojnih svetskih zvezda i top modela. On ističe da pogrešna hrana, neravnoteža hormona, stres i toksini diktiraju gde će se salo nakupljati.

Raspored masnoća govori više o našem zdravlju nego što mislimo, pokazale su analize brojnih nutricionističkih studija.

Salo na stomaku

Uzrok nakupljanja masnoća na stomaku je najčešće stres, pokazala je studija Univerziteta Yale.

– Veća izloženost stresu povećava aktivnost hormona kortizola, a salo na abdomenu ima više receptora za kortizol nego bilo koje druge masnoća na telu, rekla je profesorka Elisa Epel.

Drugi najčešći uzrok nakupljanja sala na trbuhu je neravnoteža crevnih bakterija.

Rešenje:

Dobra vest je da za rešavanje masnoća na stomaku nije potrebno naporno vežbanje, jer će intenzivne aerobne vežbe da pojačaju proizvodnju kortizola. Umirujuće vežbe poput dugih šetnji, joge i pilatesa napašće salo na trbuhu i smanjiti stres.

Beli hleb, testenine, slatkiše, citrusno voće i alkohol konzumirajte u što manjim količinama.

Proteini poput piletine, ribe, zelenog povrća, te povrća bogatog vlaknima poput krompira, maslina i cvekle usporavaju apsorpciju šećera kroz creva te stimulišu probavu.

Salo na leđima

Masnoća koja se nakuplja na leđima češća je kod žena, koje je mogu primetiti kod urezivanja naramenica u kožu leđa. Takva vrsta nakupljanja masnoća govori da telo otežano vari ugljene hidrate.

Rešenje:

Maksimalna redukcija ugljenih hidrata u prehrani i zamena belog hleba onim sa celim zrnima žitarica. Dobar izbor u prehrani su svi oblici žitarica koje je dobro kombinovati s jogurtom. Prevashodno prehranu treba bazirati na povrću – naglašava nutricionista Jason Camm.

Objašnjava kako lagane i manje intenzivne vežbe za leđa u više ponavljanja nemaju efekta na ovaj tip masnoća, već su bolji kratki nizovi visokog intenziteta.

Masnoća na rukama

Nakupljanje sala na nadlakticama i mlohave ruke pokazatelj su nakupljanja toksina u telu.

Ljudi koji imaju veće količine bisfenola A u organizmu imaju sklonost nakupljanju masnoće u rukama, pokazala je nedavna američka studija. Većina bisfenola A u organizam dolazi preko kontakta s plastikom, a ako izbegavate plastične boce već za tri dana smanjićete količine bisfenola A u telu za oko 77 posto, pojasnila je Camm.

Rešenje:

Umesto plastičnih boca i posuda koristite staklene ili druge materijale. Ciljane vežbe poput obrnutog skleka, tj. skleka za triceps će pojačati cirkulaciju u rukama i smanjiti obim masnog tkiva.

Naduvani obrazi

Foto: Unsplash/Maria Lysenko

Ako imate okruglo lice, podbradak i prvi znaci debljanja vam se javljaju na licu, najverovatniji uzrok je zadržavanje vode.

Rešenje:

Podstaknite cirkulaciju na tom području blagim kružnim pokretima nekoliko puta na dan. Započnite od nosa i masirajte prema van u smjeru ušiju.

– Takve masaže trenutno poboljšavaju protok limfe, koja smanjuje naduvanost. Olakšajte masažu uljem za masiranje namenjenim baš za lice – savetuje refleksolog Paolo Lai.

Jaka bedra

Ako imate uzak struk i jaka bedra te uvek kupujete odeću manjeg konfekcijskog broja za gornji, a većeg za donji deo tela tada imate klasičnu kruškoliku građu tela. Za ovaj tip debljanja najodgovornija je genetika, a prednost je ta što su ljudi ove građe tela manje skloniji srčanim oboljenjima.

Rešenje:

Izbegavanje sojinih proizvoda je jedina stvar u prehrani koju možete da primenite kako biste smanjili udeo masnoća na tom delu tela.

Od vežbi odaberite čučnjeve i iskorake jer će oni povećati tonus mišića zbog čega će bedra izgledati uže. Takođe, sve vrste aerobnih vežbi koje ubrzavaju otkucaje srca pomoći će u otapanju suvišnih masnoća, piše Daily Mail.



Izvor: 24sata.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar