Bregzit uneo strah u kosti: 800.000 radnika na Ostrvu u opasnosti od otkaza

Od naredne godine između EU i Velike Britanije važe strože regulative za industrijske proizvode. Prema sporazumu o Bregzitu, od tada će 45 odsto komponenti britanskih električnih automobila morati da budu poreklom iz Ujedinjenog Kraljevstva ili EU - da bi mogli biti izvezeni u EU bez carine

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Ilustracija

Stelantis, jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila u okviru kojeg posluje i Opel, vrši veliki pritisak na britansku vladu: ili da sa EU odmah ponovo pregovara o delu trgovinskog sporazuma o Bregzitu ili će morati da zatvori fabrike u Velikoj Britaniji i time ukine hiljade radnih mesta.

Stelantis je holandsko-američka korporacija sa sedištem u Holandiji i zapošljava skoro 250 000 ljudi u više zemalja.

O čemu se radi?

Od naredne godine između EU i Velike Britanije važe strože regulative za industrijske proizvode. Prema sporazumu o Bregzitu, od tada će 45 odsto komponenti britanskih električnih automobila morati da budu poreklom iz Ujedinjenog Kraljevstva ili EU – da bi mogli biti izvezeni u EU bez carine. Od 2027. godine, to će morati da bude čak 65 odsto.

Praktično gledano, to je teško izvodljivo, kaže Majk Hauis, generalni direktor britanskog trgovinskog udruženja automobilske industrije. Naime, teško je nabaviti baterije koje čine veliki deo vrednosti električnih automobila. Domaća proizvodnja ne može da zadovolji potražnju, kaže Hauis.

Postoji realna opasnost da će proizvođači automobila od sledeće godine stvarno morati da plaćaju carine na izvoz u EU. Naime, električne baterije će verovatno morati biti kupljene van EU, a većina njih će najverovatnije biti iz Azije, odnosno verovatno iz Kine ili Južne Koreje.

Andi Palmer, stručnjak za automobilsku industriju i bivši menadžer kompanije Nisan, strahuje da to neće uticati samo na oko 5.000 zaposlenih u Stelantisu. U pitanju je ukupno oko 800.000 radnih mesta u Ujedinjenom Kraljevstvu povezanih sa automobilskom industrijom, kaže Palmer.

Britanska vlada sada mora hitno da se uključi: Najvažnije je sada u Ujedinjeno Kraljevstvo vratiti proizvođače baterija i druge proizvođače automobila, kaže Palmer.

U međuvremenu, Velika Britanija mora nastaviti pregovore s EU kako bi postigla bolje uslove. To zahtevaju i drugi proizvođači automobila, uključujući nemački Savez automobilske industrije.



Izvor: Deutsche welle

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar