Obeležena prva godišnjica pokretanja brzog voza Beograd – Novi Sad: Uskoro stiže još kineskih kompanija

Pre tačno godinu dana, krenuo je voz Soko

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Tanjug/STRAHINJA AĆIMOVIĆ (STF)

Danas, 19. marta 2023., obeležena je prva godišnjica puštanja u saobraćaj pruge Beograd – Novi Sad u okviru međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte.

Svečanost se odvija u Novom Sadu, u prisustvu premijerke Ane Brnabić, kao i ostalih zvaničnika, a među njima su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine, Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade, Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada, Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji, Čen Bo, predstavnici kompanije “China Railway International co”, najavljeno je iz Vlade Srbije.

Inače, Ana Brbanić je malo posle 10 časova, vozom “Soko” krenula iz stanice Beograd centar u Prokopu za Novi Sad. Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija “China Railway International co” i “China Communications Construction Company”.

Ana Brnabić je navela da Srbija trenutno traju pregovori sa kineskim partnerima o nabavci do pet novih kompozicija brzih vozova. Ona je za Tanjug rekla da su sredstva za garancije za ovu svrhu već predviđena u budžetu za 2023. godinu i da se radi na dodatnom usaglašavanju standarda, jer Srbija mora da poštuje evropske standarde.

– Očekujem da dobijemo još najmanje dodatnih pet kompozicija a razgovaramo i sa drugim partnerima tako da očekujem da ćemo imati nove vozove – rekla je Brnabić.

Premijerka je svim prisutnima rekla da se o značaju ovog projekta moglo pričati satima.

– Za mene, kao predsednicu Vlade, prošle godine na današnji dan obeležena je jedna nova prekretnica u daljem razvoju Srbije, kao onda kada smo pustili Koridor 10 u rad.

– Pokazali smo da možemo i umemo da gradimo auto-puteve kroz Srbiju… Tako smo isto pokazali sa brzim prugama. Mnogi nisu verovali u to. Ali, danas, kao što to obično biva posle takvih prekretnica – znamo da možemo. Znamo da možemo da završimo prugu uskoro do Mađarske, danas znamo da ćemo nastaviti brzu prugu i do Niša i do Preševa.

Prema rečima premijerke, pruga do Budimpešte biće gotova do kraja 2024, a do Subotice ćemo uskoro putovati sat vremena i 18 minuta. Ona je sutra ponovo u Novom Sadu, gde se obeležava dve godine od osnivanja Instituta za razvoj veštačke inteligencije Republike Srbije.

Odnos Kine i Srbije

Brnabić se osvrnula i na, kako kaže, “čelično prijateljstvo dve zemlje”.

– Mi smo 2022. ostvarili ili dostigli ukupni nivo robne razmene od 6 milijardi dolara između Kine i Srbije, a naš izvoz u Kinu je na maksimalnom nivou – milijardu i 160 miliona dolara. Dakle, 152 puta je veći nego pre 10 godina.

– Trenutni prioritet je dovođenje još kineskih investicija i povećanje obima razmene u oblasti usluga, kao i trgovine, IKT-a.

Foto: Tanjug/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ (STF)

– Povodom prve godišnjice otvaranja ove deonice, mi smo se zajedno sa zvaničnicima i prijateljima iz medija ukrcali na voz i ponovo okupili, kako bismo proslavili dostignuće ovog projekta. Zahvalio bih se svima, pre svega Vladi Srbije i srpskom narodu – rekao je predsedavajući kompanije “China Communications Construction Company” na samom početku svečanosti.

Dodaje da je brza pruga Beograd-Budimpešta važan deo modernizacije u izgradnji Srbije, a takođe i ključni projekat pojasa i puta koji zajedno grade Kina i zemlje Istočne i Centralne Evrope.

Podsećamo, tunel i vijadukt “Čortanovci” tada predstavljao najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar