Sukob između Netfliksa i svetskih bioskopa mogao bi “Irca” da košta nagrade

Film "Irac" Martina Skorsezea već je pobrao najbolje kritike svuda u svetu, ali u nekim zemljama skoro da nije ni mogao da se pogleda u bioskopima

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Irishman
Printscreen Youtube

Film “Irac” Martina Skorsezea u kojem glavne uloge tumače Robert de Niro i Al Paćino već je pobrao najbolje kritike svuda u svetu, ali u nekim zemljama poput Nemačke, skoro da nije ni mogao da se pogleda u bioskopima.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели The Irishman (@theirishmanfilm) дана


Kako pišu strani mediji predvođeni nedeljnikom Cajt, u pitanju je sukob između Netfliksa i bioskopa. Naime, ovaj film, u produkciji Netfliksa jedva da se igde mogao ili još može naći u bioskopima u Nemačkoj. Kako je pisao nedeljnik Cajt, u pitanju je “bojkot ili reakcija na jedan drugi bojkot – što Netfliks gazi pravila branše.”

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели The Irishman (@theirishmanfilm) дана


“Da li se bioskopi bune protiv novog igrača koji menja pravila, da li se bune protiv novog vremena? Ili je u pitanju više od bioskopskog platna i filma? Borba za kulturu?”, postavlja pitanje Cajt. Kristijan Brojer, poslovođa lanca bioskopa Jork i predsednik udruženja koje zastupa interese oko 300 nemačkih bioskopa smatra da se radi o ekonomskoj politici i pokušaju da se uništi tržište.

On tvrdi da bi prikazivanje filma “Irac” u bioskopu bilo samo reklama za Netfliks.

“Ova divovska platforma je odobrila svega dve sedmice za ekskluzivno prikazivanje u bioskopima, a nakon toga je film već pustila na striming svima koji plaćaju pristup Netfliksu”, kaže Brojer. On objašnjava da je u branši uobičajeno da filmovi najmanje četiri meseca ekskluzivno budu u bioskopima pre nego što se prikažu na drugi način – na DVD-u ili televiziji.

“Drugi veliki igrači koji imaju platforme slične Netfliksu, recimo Amazon ili novi Dizni+, za sada se drže pravila i ne jure da film puste na platformi dok je još u bioskopu. Pred Netfliksovim primerom ne sme se popustiti – ako bioskopi pod tim uslovima prikazuju film, onda će i druge produkcije početi da se ponašaju isto”, smatra Brojer.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели The Irishman (@theirishmanfilm) дана


Za Cajt je govorio i Kristof Ot, distributer Netfliksovih filmova ka nemačkim bioskopima – onim retkim koji su hteli da prikažu “Irac” ili “Marriage Story”.

“Filmove ovde finansira firma koja ih proizvodi bez klasičnih sredstava prihoda. Neće biti izdanja na DVD-u, blu reju niti prodaje televiziji”, nalazi Ot objašnjenje za Netfliksov postupak.

Istina, mafijaška epopeja od tri i po sata poput Skorsezeovog filma ne bi ni postojala bez Netfliksa. Nijedan veliki studio nije bio spreman da uđe u troškove koji, prema nekim procenama, dostižu 200 miliona dolara.

“Ima određene ironije u tome što je u američkoj produkciji fiksiranoj na superheroje upravo Skorseze, apostol i branitelj klasičnog bioskopa, snimio autorski film sa budžetom blokbastera o superherojima – i zbog toga ušao u pakt sa đavolom”, piše nedeljnik Cajt.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели The Irishman (@theirishmanfilm) дана


List dodaje da će ili Netfliks popustiti i produžiti period između bioskopske premijere i emitovanja na sopstvenoj platformi; ili će morati da živi bez bioskopa, a bioskopi bez njegovih filmova.

Skorsezeov film bio je jedan od glavnih favorita za osvajanje prestižne nagrade Oskar, međutim, ovakav neplanirani razvoj situacije dobrano je poljuljao izglede “Irca” da se popne na zlatni tron. U godini koju su obeležili hitovi poput “Džokera” i filma “JoJo Rabbit”, “Bilo jednom u … Holivudu”, pa i hitovi nezavisnih produkcija poput remek-dela “Lighthous” – “Irac” je svoj uspeh najavljivao jakim imenima glumačke postave i režiserom koji je tokom svog bogatog stvaralaštva rekto kad “omanuo”.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Joker Movie (@jokermovie) дана


Možda je baš to bio recept za katastrofu – naime, film nije doživeo onakav uspeh kakav se od njega očekivalo. Razvodnjena priča, akcenat na glumce a ne na likove, pa onda i potonji problemi sa distribucijom prvenstveno širom Evrope doveli su do stvaranja oprečnih utisaka između publike i kritičara.

Sajt “Rotten tomatoes” koji je poznat po davanju ocena na osnovu mišljenja nešto stručnijeg žirija osuo je salvu hvalospeva (96% “lajkova” od strane kritičara i 86% od strane publike) na ovu, kako sami navode, epsku gangstersku dramu koja opravdava više od tri sata trajanja. S druge strane, vox populi u vidu sajta Imdb spustio je tu ocenu na 8,1 nakon samo mesec dana prikazivanja (dok se prvi rival za nagradu Oskar, barem kako se sad navodi, film “Džoker” suvereno drži na oceni 8,7 nakon puna tri meseca od premijere).

Od ceremonije dodele nagrada deli nas nešto više od mesec i po dana (termin je zakazan za 10. februar 2020.) i do tada zaista mnogo čega može da se dogodi, od toga da se “Irishman” ponovo nađe na vrhu do toga da “Džoker” ne bude na listi kandidata zbog njegovog lošeg prihvatanja širom Amerike. 

 

Izvor: Tanjug, Objektiv

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar