Najtraženije boje automobila u 2021. godini: Nijanse OTKRIVAJU karakter vozača

Brojne studije povezale su određene boje vozila sa određenim tipovima ljudi

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Objektiv.rs / Nikola Slepcevic

Izbor boje automobila je lična stvar, nekim kupcima važna i zavisi od mnogo elemenata. Neki vozači biraju one boje koje su odraz njihove ličnosti i karaktera. Postoje vozači koji biraju boju automobila po tome koja je boja moderna, a ima i onih koji nemaju vremena i hoće automobil odmah, ne žele da čekaju da im prodavac isporuči boju po njihovoj želji. Dosta traženih boja se dodatno plaća što je još jedna od bitnih okolnosti. Ima i onih koji smatraju da se svetle boje bolje uočavaju u saobraćaju, što je važan faktor bezbednosti, do onih koji smatraju da se neke boje manje prljaju, ili bar manje se to uočava nego kod drugih.

Američka firma Aksalta, jedan od vodećih dobavljača boja za automobilsku industriju, od 1953. svake godine istražuje koje su boje automobila najtraženije, a sada je Aksalta objavila listu za 2021. U celom svetu bela je i dalje dominantna, delom zato što ta boja, zna se, odbija sunčevu toplotu, a i što za nju nije potrebna posebna doplata. Prema Aksalti, 35 odsto automobila prodatih 2021. bilo je belo, odnosno 21 odsto osnovno belo i 14 odsto biserno belo. Za njom slede crna, tamno siva i srebrno siva. Plava boja se povezuje s električnim automobilima i njena prodaja je naglo porasla. Plava raste 1 do 8 odsto širom sveta, a njena popularnost sada nadmašuje srebrno sivu u Severnoj Americi, Africi, Japanu, Južnoj Koreji i Evropi.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Top lista izgleda ovako: bela (35 odsto), crna (19), tamno siva (19), srebrno siva (9), plava (8), crvena (5), smeđa/bež (3), zelena (1 ), žuta/zlatna (1)

Na našem kontinentu, tamno siva boja je pobedila belu i na prvom je mestu. Ove dve boje su imale udeo od 25 odsto u 2020., sada tamno siva čini 27 a bela 23 odsto.

Poslednjih nekoliko godina u Velikoj Britaniji, prema anketi časopisa Top Gir, najprodavaniji su automobili sive boje. Čak četvrtina prodanih vozila bila je ove boje. Crna i bela boja zauzele su drugo i treće mjesto, a čak 60 posto automobila prodato je u ove tri boje koje su prve na listi. Na četvrtom mestu našli su se automobili plave boje.

Ipak, za to što dominiraju monohromatske boje nisu zaslužni samo kupci, nego i proizvođači automobila, koji često ne daju mnogo izbora. Na primer, BMV serije 7 dostupan je u 12 boja – od kojih je devet varijacija bele, sive i crne boje.

Od samih početaka auto-industrije do današnjih dana nije prestao da se proučava odnos boje automobila i kupaca.

Brojne studije povezale su određene boje vozila sa određenim tipovima ljudi.

Tako, tamnozelena boja auta govori da je vlasnik dobro izbalansiran, poverljiv i tradicionalan, dok svetlozelena znači da se dobro nosi sa stresnim situacijama. Vlasnike automobila bele boje je teško zadovoljiti. To su obično ljudi koji vole da stvari budu vrlo čiste i direktne.

Vlasnici srebrnih automobila poručuju da su okrenuti budućnosti, prestižu i eleganciji. Srebrna boja vlasnicima takvih vozila daje osećaj da njihov ljubimac vredi više.

Vlasnici žutih automobila šalju poruku da su razigrani i puni smisla za humor. Takve osobe obično su mlade u srcu bez obzira na godine.

Braon boja označava snagu, unikatnost i povezanost sa prirodom. Vozači automobila ove boje često zahtevaju i elegantnost. Umetnička i kompleksna ličnost – to su odlike narandžaste boje. Vlasnici automobila svetlijih nijansi plave boje šalju poruku da su mirni, verni i iskreni, dok tamnije nijanse garantuju poverenje i autoritet. Neutralna i praktična – osnovne su karakteristike sive boje, a vlasnici sivih vozila često su vrlo pragmatični.

Senzualna, dinamična i otvorena – osnovne su karakteristike crvene boje, a vlasnici crvenih vozila ne srame se činjenice da privlače pažnju. Snaga, elegancija i klasika – odlike su crne boje, a vlasnici crnih vozila često su osobe kojima je teško manipulisati, zaključak je tih istraživanja.

BONUS VIDEO:

 



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar