Da li ste suviše IMPULSIVNI? Osam trikova pomoću kojih možete da poboljšate SAMOKONTROLU

Ne dozvolite da se vodite impulsima i iznenadnim reakcijama

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Osnovna definicija samokontrole, prema psiholozima, je sposobnost upravljanja sopstvenim impulsima, emocijama i ponašanjem radi postizanja dugoročnih ciljeva.

Međutim, nedostatak samokontrole, posebno kada je u pitanju kontrola emocija, češći je nego što mislite i mnogi ljudi se svakodnevno suočavaju sa ovim problemom.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Dobra vest je da lako možete da naučite kako da kontrolišete svoje emocije jer je samokontrola jedna od najvažnijih veština koje će vam biti potrebne.

1. Ne zaboravite da se osmehnete

Prema nedavnom istraživanju, osmeh definitivno može mnogo toga da uradi. Kada se smejete, bićete mnogo privlačniji u očima drugih.

2. Fokusirajte se na dah

Učenje kako da kontrolišete dah je jedna od najvažnijih lekcija. Možda je to lakše reći nego učiniti, ali prema rečima duhovnog učitelja Ekarta Tola, ključ unutrašnje transformacije je život u sadašnjem trenutku. Zatvorite oči i obratite pažnju na dah kada se osećate preopterećeno. Ekart Tol kaže da, kada ste svesni svog daha, vi ste potpuno prisutni i to sprečava vaš um da “luta”.

3. Počnite da vodite dnevnik

Dnevnik je moćan alat za samoistraživanje koji može postati vaš najbolji prijatelj i “neko od poverenja” ako odlučite da mu se posvetite.

Foto: Shutterstock

Kad god iskusite neželjene emocije, zapišite ih sve u svoj dnevnik i pustite da on odradi svoje. Moći ćete da razumete sebe na mnogo dubljem nivou, a da se nikada ne osećate osuđivanim ili pogrešno shvaćenim.

4. Zamenite negativne navike pozitivnim

Negativnu naviku možete lako zameniti pozitivnom alternativom. Na primer, ako želite da jedete slatkiše kada doživljavate teške emocije, možete otići u teretanu i osloboditi se od stresa.

5. Kreirajte rutinu koja vam odgovara

Možda rutina nije najmodernija reč u savremenom leksikonu, ali je apsolutno ključna za vašu brigu o sebi, a posebno kada je u pitanju kontrola vaših emocija i promena raspoloženja koje nosi svakodnevni život. Rutine promovišu mentalno blagostanje pomažući nam da razvijemo pozitivne navike. Na primer, posvetite se svakodnevnoj večernjoj šetnji ili ograničite svoju aktivnost na društvenim mrežama na 30 minuta dnevno i odmah ćete videti da se osećate bolje.

6. Napravite listu obaveza

Da biste kreirali održivu rutinu, možete početi da pišete liste obaveza. Veoma je važno da se podsetite šta su vaši ciljevi. Lista obaveza koje morate da uradite je veoma korisna stvar koja će vam pomoći i da kontrolište svoje emocije. Najbolji savet: Zapišite listu stvari koje želite da uradite kada se probudite.

Neka postanu i vaša rutina: Top 10 RITUALA koje ljudi svakodnevno koriste za oslobađanje od STRESA

7. Dajte sebi malo vremena

Često smo sebi najoštriji kritičari i iako znamo da treba da budemo ljubazni prema drugima, ne treba da zaboravimo koliko je važno da budemo ljubazni i da opraštamo sebi. Uostalom, ljubaznost je veština! Naša autentična moć dolazi od prihvatanja sebe onakvim kakvi jesmo.

Najbolji način da to uradite je da pustite sve, odvojite malo vremena za sebe i jednostavno se opustite. Radite nešto što vam donosi istinsku radost, bilo da je to sviranje muzičkog instrumenta, crtanje, pevanje ili ples.

8. Naučite kako da meditirate

Konačno, meditacija je nešto što svako može savladati. To je metod treniranja vašeg uma da postane svesniji sebe.

Da li ste do sada praktikovali neku od ovih stvari?

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, Brightside.me

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar