Posao koji se u Beogradu plaća više od 800 EVRA drma kriza: Kandidati se masovno javljaju, pa ne dođu

Ful-tajm dostavljači, ako imaju sopstveno vozilo, a da im firma refundira gorivo, mogu u Beogradu da mesečno da zarade oko 800 evra i više

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Printscreen/youtube

Posao dostavljača hrane doživeo je ekspanziju poslednje dve godine tokom pandemije koronavirusa. Iako u Beogradu mogu mesečno da zarade oko 800 evra, za ovaj posao nema mnogo zainteresovanih pa su poslodavci radnu snagu našli van granica Srbije, piše RTS.

Tako su se u Beogradu našli Uzbekistanci koji rade kao dostavljači hrane. Javljaju se i Ukrajinci, Makedonci i ljudi iz BiH, kaže za RTS Stefan Šurlan, osnivač službe za dostavu.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Stefan Šurlan ističe da je posao dostavljača radio i u drugim državama i susretao se sa problemom nedostatka radne snage.

– Radeći ovaj posao u Srbiji iznenadio sam se jer imamo situaciju da posla ima na sve strane, posebno su vozači deficitarno zanimanje. Našim vozačima je potrebno da imaju B kategoriju ili čak da voze na električnim biciklama, a zamislite kako je tek onima koji traže vozače C kategorije – naglašava Šurlan.

Prema njegovim rečima, potražnja je velika i nema dovoljno dostavljača.

– Odlučili smo da uvezemo radnu snagu i to smo uradili sa Uzbekistancima. Oni pričaju ruski i lakše im je da nauče srpski jezik. To je država gde ima 36 miliona ljudi, sada su u tranziciji i veoma su dobra radna snaga. Bilo je mišljenja da se neće snaći. Sve jake države za jednostavnije poslove imaju dosta ispomoći u stranoj radnoj snazi i mislim da će to i kod nas biti normalna pojava – poručuje Stefan Šurlan.

Dodaje da na oglase za posao nemaju dovoljan broj prijava i od kandidata koji se jave, oko 60 odsto se ne pojavi na razgovoru za posao.

– Ono što smo mi primetili javljaju se i Ukrajinci, Makedonci i ljudi iz BiH – kaže Šurlan.

Prema njegovim rečima, ful-tajm dostavljači, ako imaju sopstveno vozilo, a da im firma refundira gorivo, mogu u Beogradu da mesečno da zarade oko 800 evra i više.

– Ako vozi na drugom prevoznom sredstvu na kojem je sporiji ili vozi manje sati to su plate od 500 evra. Nama i Uzbekistanci imaju platu 500 evra i mi im plaćamo smeštaj – ističe Stefan Šurlan.

Broj dostava po satu dvostruko uvećan

Prema podacima iz marta, a na osnovu podataka Centra za istraživanje javnih politika, u Srbiji ima oko 356.000 korisnika aplikacija za dostavu hrane, oni u proseku hranu naručuju 2,7 puta mesečno i te dostave prosečno vrede oko 1.300 dinara.

– U odnosu na period pre korone, gledajući koliko jedan dostavljač ima dostava po satu mogu da kažem da je posao dvostruko povećan. Verujem da će tako ostati i posle korone. Moderno vreme donosi manje vremena za kuvanje i borimo se da sve Beograđane i građane u ostalim gradovima uslužimo jer je između 13 i 15 časova najveća potražnja – poručuje Stefan Šurlan.

Dodaje da su kao firma uveli revoluciju u prevozu, sve što postoji u prevozu na struju već koriste i to je već zastupljeno u Beogradu, Novom Sadu.

– Ako vozi na drugom prevoznom sredstvu na kojem je sporiji ili vozi manje sati to su plate od 500 evra. Nama i Uzbekistanci imaju platu 500 evra i mi im plaćamo smeštaj – ističe Stefan Šurlan.

Broj dostava po satu dvostruko uvećan

Prema podacima iz marta, a na osnovu podataka Centra za istraživanje javnih politika, u Srbiji ima oko 356.000 korisnika aplikacija za dostavu hrane, oni u proseku hranu naručuju 2,7 puta mesečno i te dostave prosečno vrede oko 1.300 dinara.

– U odnosu na period pre korone, gledajući koliko jedan dostavljač ima dostava po satu mogu da kažem da je posao dvostruko povećan. Verujem da će tako ostati i posle korone. Moderno vreme donosi manje vremena za kuvanje i borimo se da sve Beograđane i građane u ostalim gradovima uslužimo jer je između 13 i 15 časova najveća potražnja – poručuje Stefan Šurlan.

Dodaje da su kao firma uveli revoluciju u prevozu, sve što postoji u prevozu na struju već koriste i to je već zastupljeno u Beogradu, Novom Sadu.

– Električna bicikla koja prelazi 200 kilometara sa jednim punjenjem, automobili koji prelaze 150 kilometara za jedno punjenje i skuteri koji imaju dve baterije od koje svaka prelazi 60 kilometara. Ako znamo da prosečno jedan dostavljač u gradu pređe 100-120 kilometara sva ova prevozna sredstva zadovoljavaju njegove potrebe – naglašava Šurlan.

BONUS VIDEO:

 



Izvor: RTS

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar