Prevara! Trgovci za jedan artikal nude čak TRI CENE: Evo u kojim prodavnicama će potrošači najgore proći

Jedna cena za karticu, druga za keš, a treća za onlajn kupovinu

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Trgovci uvek imaju načina da navuku potrošače na kupovinu, međutim, neretko znaju i da zloupotrebe osnovne postulate trgovanja. Tako pojedini prodavci građanima za plaćanje robe karticom zaračunavaju „punu” cenu, za keš drugu, malo nižu, a najjeftinije je pazariti preko interneta. Samo najčešće u celoj toj transakciji neke korake preskaču.

Tako je jedna cena ispred proizvoda, druga za keš 10 odsto niža, a za kupovinu preko interneta i 20 odsto jeftinija. Ali kod mnogih trgovaca to nigde nije naglašeno, pa je cena za keš u stvari cena ako se kupuje onlajn, što zbunjuje i nervira kupce.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

KEŠ JE U STVARI ONLAJN

Tako je Beograđanka Rada Jovanović želela da kupi mobilni telefon u jednoj beogradskoj prodavnici poznatog lanca tehničke opreme. Cena za plaćanje karticom ili čekom je bila „puna”, odnosno 30.000 dinara, a ispod je bila i druga za keš, 10 odsto niža. Rada je rekla da želi telefon i prodavac ga je doneo. Ali na kasi cena za keš više nije bila aktuelna, odnosno da bi dobila telefon za 27.000 dinara morala je da ga poruči preko interneta.

Prema rečima Rade Jovanović, najveći problem je što preko interneta ne može biti sigurna da kupuje ono što je zaista u opisu proizvoda.

‒ Ako uzimam jaknu, onda moram da je probam. Isto je i sa tehnikom. Drugo, nikada ne znam šta će mi stići u paketu. Možda nije dobar broj, materijal… Mislim da je to moj izbor u odnosu na one koji kupuju onlajn. Ali ne treba zbog toga da me prodavci „navuku” sa popustom za keš, koji u stvari ne mogu da dobijem na kasi ‒ kaže Jovanovićeva.

KAZNA OD 300.000 DO DVA MILIONA DINARA

Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže je posredi prevarno poslovanje.

‒ To je čista obmana kupca. Prodavac mora da ispoštuje svoju ponudu od početka do kraja, ali nažalost, zlou- potrebe su česte. Predviđene kazne su od 300.000 do dva miliona dinara, ali se tretiraju kao prekršaj i nikada nisu naplaćene ‒ kaže Papović.

Plaćanje onlajn je pogodno za ljude koji žele da iz kuće pazare, ali za one koji se već nađu u radnji besmisleno je ubeđivati ih da kupe preko interneta i dobiju popust, ako već imaju popust na gotovinu kojom i plaćaju.

‒ Potrošač ima svoja prava koja i treba da ostvari prilikom kupovine. Svako plaća kako može i želi. Ali ako na proizvodu piše da je na popustu, ako se plati kešom, onda to prodavac mora i da ispoštuje na kasi. Plaćanje internetom je dobro za one koji tako žele da kupuju, ali ne može niko potrošača da dovede pred svršen čin na kasi, pa da ga tek kada je odabrao robu praktično natera da kupi onlajn i ostvari popust ‒ kaže Petar Bogosavljević, predsednik Udruženja potrošača Beograda.

Foto: Medija centar

PREKRŠEN POSLOVNI KODEKS

On naglašava da su za to predviđene kazne, a pre svega prekršen je poslovni kodeks.

‒ Sigurno je da takav potrošač nikada više neće ući u takvu prodavnicu ‒ ističe Bogosavljević.

Piše: Slavica Moravčević

OVU I MNOGE DRUGE AKTUELNOSTI PROČITAJTE U ŠTAMPANOM IZDANJU OBJEKTIVA ZA 11. OKTOBAR

Foto: Objektiv.rs

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (1)

  1. Kod nas su zakoni i kazne za trgovce samo na papiru, u praksi ih nema!!!. U "Lidlu"kupovala sam meso i u prospektu je bila jedna cena, na gondoli okačena druga, a na kutiju sa mesom treća za kilogram!!!!.

    Odgovori

Ostavite komentar