Servisiranje električnih i klasičnih automobila: Napokon znamo šta je JEFTINIJE

Zanimljiva analiza američke agencije

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia

Jedan od (prodajnih) aduta električnih automobila jesu niski troškovi održavanja. Benzinci i dizelaši imaju mnogo pokretnih delova, pumpe, katalizatore, turbo punjače… što zahteva više radnih sati i rezervnih komponenti.

Ali, da li je tako? Analiza američke agencije “We Predict”, sprovedena na 19 miliona vozila iz perioda 2016-2021, pokazuje drugačiju sliku.

EV koštaju više u prvih nekoliko meseci nego vozila s klasičnim motorima. Troškovi održavanja su 2,3 puta veći, a nakon godinu dana 1,6 puta.

Popravke traju duže

Stručnjaci objašnjavaju da uzrok treba potražiti u novoj tehnologiji, koja je mnogima još nepoznata. Serviseri troše dvostruko više vremena na dijagnozu kvarova električnih vozila.

Zanimljivo je da i popravka traje duže, čak 1,5 puta, prenosi Revija HAK.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Međutim, postoje velike razlike među proizvođačima. Nakon tri meseca rada, troškovi usluga za Ford Mach-E iznosili su 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od narednog konkurenta, Audi E-Trona (366 dolara).

Kod Porsche Taycana iznos je 667 dolara po vozilu, a kod Jaguar I-Pacea 834 zelenih novčanica.


BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

Ostavite komentar

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!