Jedan od (prodajnih) aduta električnih automobila jesu niski troškovi održavanja. Benzinci i dizelaši imaju mnogo pokretnih delova, pumpe, katalizatore, turbo punjače… što zahteva više radnih sati i rezervnih komponenti.
Ali, da li je tako? Analiza američke agencije “We Predict”, sprovedena na 19 miliona vozila iz perioda 2016-2021, pokazuje drugačiju sliku.
EV koštaju više u prvih nekoliko meseci nego vozila s klasičnim motorima. Troškovi održavanja su 2,3 puta veći, a nakon godinu dana 1,6 puta.
Popravke traju duže
Stručnjaci objašnjavaju da uzrok treba potražiti u novoj tehnologiji, koja je mnogima još nepoznata. Serviseri troše dvostruko više vremena na dijagnozu kvarova električnih vozila.
Zanimljivo je da i popravka traje duže, čak 1,5 puta, prenosi Revija HAK.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Međutim, postoje velike razlike među proizvođačima. Nakon tri meseca rada, troškovi usluga za Ford Mach-E iznosili su 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od narednog konkurenta, Audi E-Trona (366 dolara).
Kod Porsche Taycana iznos je 667 dolara po vozilu, a kod Jaguar I-Pacea 834 zelenih novčanica.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)