Da li znate šta je “efekat poslednjeg” i kakve to veze ima sa ČOKOLADOM?

Verovatno vam se dešavalo

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/azerbaijan_stockers

Da li vam se desilo da vam poslednji dan odmora bude bolji od svih prethodnih?

Ili da nešto radite i kako posao privodite kraju, shvatate koliko vam je zapravo prijao?

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

U tome nema ničeg čudnog.

A naučnici to upoređuju sa poslednjom kockicom čokolade.

Poslednja kockica čokolade ima najbolji ukus jer kada znamo da se nešto bliži kraju, više uživamo u tome.

Istraživanje sa Univerziteta u Mičigenu je pokazalo da tek na kraju pozitivnog iskustva shvatimo koliko je bilo dobro zapravo.
U ovom istraživanju je volontiralo 52 studenata. Podelili su ih u dve grupe.

Svaki student je morao da pojede 5 malih čokoladica različitog ukusa i to u različitom redosledu.

Jednu grupu su upozorili na čokoladu koja je bila poslednja u nizu, dok drugu grupu nisu upozorili.

Foto: Freepik/Racool_studio

Svaki student, koji je bio upozoren da mu je to poslednja čokoladica, je baš tu poslednju ocenio kao najbolju.

Onima, koji nisu bili upozoreni, najbolja čokolada je bila ona koja je imala najbolji ukus, nevezano na redosled kojim su ih jeli.

Rezultati istraživanja, objavljeni u časopisu Psichological Science, ukazuju na to da na kraju pozitivnog iskustva želimo da izvučemo ono najbolje iz njega, kako bismo još uvek u njemu uživali, te nam se zato čini da je kraj pozitivnog iskustva zaista najbolji.

Foto: Freepik/lookstudio

Psiholozi “ekfekat poslednjeg” takođe upoređuju sa poslednjim poljupcem pre odlaska, na primer, dugo putovanje. Taj poslednji poljubac je emotivniji i lepši samo zato što znate da je poslednji.
Bilo kako bilo, probajte da u prvoj kockici čokolade uživate podjednakim intenzitetom kao i u onoj poslednjoj jer, morate da priznate, najbolje bi bilo kada nam ne bi bio potreban kraj kako bismo shvatili koliko je nešto stvarno bilo dobro.

Izvor: Objektiv.rs, Krstarica

Komentari (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar