Važno za vozače: Pogledajte šta sve treba da PROVERITE pre nego što kupite POLOVNI automobil

Kupovina automobila, pa čak i onog polovnog, svakako je udarac na kućni budžet, a ako hoćete da vam investicija bude isplatljiva poslušajte sledeće savete

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash / Haidan

Vozači, pre nego što odluče da kupe polovno vozilo, treba obavezno detaljno da ga provere u ovlašćenom servisu, da ne bi završili sa mačkom u džaku.

Moraju da vode računa i da li će taj auto moći da prođe tehnički pregled, kada od 5. jula bude počela puna primena propisa koji se odnose na merenje emisije izduvnih gasova.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Automobili koji su uvezeni u Srbiju posle 1. marta 2014. godine moraće da ispune strože uslove od onih koji su prvi put registrovani u našoj zemlji pre tog datuma. Zato je savet kupcima da urade i vanredan tehnički pregled da bi prekontrolisali izduvni sistem. Nebojša Radisavljević, iz jedne poznate auto-kuće, ističe da svako prilikom kupovine polovnog auta treba da izdvoji oko 30 evra da plati servis i uradi kompletan pregled, kako bi se utvrdili nedostaci.

– Svaki ovlašćeni zastupnik određenih brendova ima servis i uslugu kontrole, odnosno procene vozila, gde se utvrđuje koliko realno vredi i šta na njemu treba da se radi – objašnjava Radisavljević za “Novosti”.

– Automobil se podigne dizalicom i proveri se sve, sistem motora, menjača, vešanja, kočnica, signalizacije, limarski deo… Ta procena se koristi i kod prodaje staro za novo.

Vraćanje kilometraže: Prevaranti koriste jeftine uređaje, a zarađuju bogatstvo

On upozorava i na nove propise koji se odnose na merenje izduvnih gasova, a čije primena počinje 5. jula. Većina tehničkih pregleda radi po novom i zato savetuje da se i to proveri.

– Treba uraditi i vanredan tehnički pregled kako bi se izmerio nivo emisije izduvnih gasova i prekontrolisao taj čitav sastem, da se vidi da li vozilo zadovoljava nove uslove – navodi njihov sagovornik.

– Veliki broj naših automobila ne poseduje katalizatore i DPF filtere koji su fabrički predviđeni, jer kada su se zaprljali, vlasnici nisu hteli da kupe novi nego su ih skidali.

Foto: Pixabay/Wolfgang Claussen

To će sada morati da poseduju. Proveravaće se da li je izduvni sistem u celini ispravan, a to zavisi od toga kako motor sagoreva, koliko su dizne oštećene, u kakvom je stanju pumpa, od zaprljanosti rezervoara, koje je gorivo korišćeno godinama…

Veliki broj vlasnika dizelaša, kako kaže, svestan je da su im automobili veoma stari i da neće moći da prođu tehnički pregled po novom propisima. Počeli su sada da pazari vozila na benzinski pogon, koja manje zagađuju. Dešava se da neki automobili kupljeni u Srbiji, koji su stariji od 20 godina, nisu prešli mnogo kilometara i bez problema mogu da prođu na testovima izduvnih gasova. S druge strane, kod mnogih vozila uvezenih iz zapadne Evrope čitav taj sistem je zapušten i zaprljan.

Kupujete polovnjak? Ovo je lista najpouzdanijih modela!

– Ovde, kada ga prodaju, kažu “nov”, a ne može da bude “nov” posle četiri godine i pređenih 300.000 do 400.000 kilometara. Većina automobila koja je došla iz zapadne Evrope je prešla mnogo, na godišnjem nivou 80.000 do 100.000 kilometara – precizira Radisavljević.

Varanje na kilometraži

Što se tiče večite teme o varanju na pređenoj kilometraži, Radisavljević ističe da je to veoma teško utvrditi. Pojedini sajtovi, specijalizovani za ovu temu, savetuju da se pre kupovine, u registru zaloga Agencije za privredne registre, proveri da li je auto pod hipotekom, kao i da se prekontroliše celokupna dokumentacija vozila, servisna knjiga, broj motora, šasije…



Izvor: Novosti

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar