OBJEKTIV ISTRAŽUJE

Skuteri prešišali “bembare”: Zbog korone pala prodaja automobila, ali Srbi su našli ZAMENU

Broj prodatih automobila pao je za 25 odsto

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Merry Christmas

Korona je prošlog proleća zatvorila i auto-kuće u Srbiji i Evropskoj uniji. Prodaja novih, ali i polovnih vozila je bila gotovo zamrla, ali na sreću proizvođača, kao i kupaca, kako saznajemo u štampanom izdanju lista Objektiv, posle „mrtvog” marta, aprila i maja, u junu je krenula da raste.

U prvih 11 meseci, pad potražnje za novim autima bio je 25 odsto, a za polovnjacima osam odsto. Veliko iznenađenje je interesovanje za moticikle, koje je poraslo za čak 69 odsto u odnosu na 2019.
godinu! Vozači su se odlučili za moderniji i praktičniji prevoz i okrenuli se dvotočkašima.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

MOTORI ZGODNI ZA GRADSKU VOŽNJU

,,Došlo je do velike potražnje za dvotočkašima, i to najviše za skuterima i mopedima”, kaže Milan Belin, predsednik Udruženja asocijacije uvoznika vozila.

,,Oni su pogodni za gradsku vožnju, i to je trend i u svetu. Što se tiče vozila, u prošloj godini smo imali pad prodaje od 25 odsto. Očekivali smo, iskreno, da bude i veći. Od juna do kraja godine proizvođači automobila su se polako vraćali na uobičajernu potražnju.”

Tokom 2020. godine uvoznici su prodali 28.872 nova vozila. I dalje je na prvom mestu po prodaji „škoda”, na drugom „fijat”, a treću poziciju zauizima „reno”. Slede „folksvagen” i „dačija”.

Među uvoznicima ima i onih koji su lane dobro prošli, uprkos pandemiji i krizi koja se polako uvlači u svetsku ekonomiju.

„KIJA“ NA PRVOM MESTU

“Kompanija „Kija auto” kao ovlašćeni uvoznik i distributer za vozila iz programa „Kija motors” za područje Srbije, uprkos nezapamćenim tržišnim turbulencijama, ovu godinu završava za znatnim porastom prodaje vozila u odnosu na prethodnu. Prema dostupnim podacima MUP Srbije o broju novoregistrovanih, vozila „Kije” zabeležila su najveći rast prodaje u 2020. godini među prvih 15 najprodavanijih brendova”, ističe Milan Debogorosijan, direktor marketinga „Kije” u Srbiji.

Tokom 11 meseci prošle godine prodat je 128.121 polovni automobil, što je za osam odsto manje nego u 2019. godini. Polovnjaci su i dalje veoma traženi u Srbiji. Nakon katastrofalnog pada prodaje tokom vanrednog stanja i prvog talasa koronavirusa, tržište polovnih automobila se oporavilo, pri čemu se od juna beleži veća prodaja nego što je to bio slučaj prošle godine.

POLOVNJACI KOLO VODE

U oktobru 2020. prodato je više od 15.000 polovnjaka, a u novembru 10.590. Ipak, dobri prodajni rezultati u drugoj polovini godine nisu uspeli da nadoknade pad prodaje u prvoj polovini. Najviše su se kupovali automobili između 2005. i 2007. godišta, a zatim oni proizvedeni između 2004. i 2008. godine. Kupci su i tokom 2020, kao i ranijih godina, najviše tražili polovne automobile sa dizel-motorom – čak 71 odsto prodatih bili su dizelaši, a 26 odsto benzinci.

Za razliku od kupaca polovnih vozila, kupci novih su najviše bili zainteresovani za „benzince“.

Piše: Slavica Moravčević

O ovim i drugim zanimljvim temama čitajte u štampanom listu Objektiva. 

Foto: Objektiv.rs


Izvor: Objektiv

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar