Vodič kroz rečnik kozmetičkih PROIZVODA: Šta znači anti-ageing i klinički TESTIRANO

Ovo ste svi mnogo puta pročitali

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/freepik

Milion puta ste na reklami za neki proizvod čuli izraz za koji vam nije bilo jasno šta tačno znači.

Ili ste ga pročitali na nekoj etiketi.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Vreme je da razjasnimo šta je šta.

Pre svega, treba da znate razliku između kozmetičkog proizvoda i leka.

Proizvodi za negu kože, za razliku od lekova, ne mogu da utiču na funkciju i sastav kože. Lek za koji se tvdi da je antibakterijski, primera radi, krema, sadržaće aktivni sastojak koji je odobren i dokazano efikasan u uništavanju bakterija (kao što je antibiotik).

Kozmetička krema, međutim, može da sadrži samo malu dozu tog aktivnog sastojka, ali nedovoljnu da znatno utiče na površinu kože.

Foto: Freepik/jcomp

Na ambalaži kozmetičke kreme stoji zapisano da ona smanjuje crvenilo ili iritaciju, ali ne i da leči akne. U određenom smislu, kozmetička industrija plasira svoje proizvode kao pomoć, ali nije u mogućnosti da garantuje dugoročne rezultate.

To ne znači da kozmetika nema svoje koristi i prednosti, već da moramo razumeti šta kupujemo i imati realna očekivanja o tome šta taj proizvod može da učini za našu kožu. Najbolji način da to razumete jeste da naučite kako da „dekodirate“ oznake otisnute na ambalaži.

Foto: Freepik/freepik

Anti-aging, Age-defying i revitalizing

Da li ste ikada videli takvu tvrdnju na ambalaži odobrenog leka? Niste jer nauka, na žalost, još nije otkrila sastojak koji bi mogao preokrenuti ili usporiti proces starenja. Kozmetički proizvodi sa ovim tvrdnjama zapravo samo pospešuju hidrataciju kože, čime se smanjuje pojava finih linija, ali ne i bora, jer je samo propisanim lekovima legalno dozvoljeno da utiču na strukturu kože.

Za sve tipove kože

Ovo je vrlo uopštena tvrdnja i obećanje koje je teško ispuniti. Nega kože zaista je lična stvar, jer nije svaka koža ista. Bez obzira na tip, ni svaka suva koža nije ista. Neka je osetljiva, neka alergična na određene sastojke, pa pre svakog odabira proizvoda morate da budete sigurni da dobro poznajete svoju kožu. Nemojte slepo verovati etiketama.

Foto: Freepik/freepik

Patentirana tehnologija

Proizvodi nastali patentiranom tehnologijom nisu nužno bolji od bilo kojih drugih dostupnih na tržištu. Ova etiketa označava da je proizvođač kupio patent kako bi svoj proizvod učinio jedinstvenim u poređenju sa mogućim konkurentima. Patent može biti bilo šta što je novo – nova kombinacija sastojaka, novi proizvodni proces, ali to ne mora da čini proizvod efektnijim od konkurentskog sa istom funkcijom.

Instant rezultati

Vrlo pametna tvrdnja jer obećavanjem „brzih“ rezultata kozmetički brend potrošaču obećava kako će efekat videti odmah, ali ne i da će on potrajati. Odličan primer su plumping sjajevi za usne koji sadrže ekstrakte bibera ili sličnih sastojka koji iritiraju usne čineći ih natečenim. Nakon nekoliko minuta iritacija prestaje, a sa njom i efekat. Većina potrošača ipak želi trajni efekat, pogotovo kad je reč o nezi kože.

Foto: Freepik/freepik

Klinički testirano

Dovoljno je da proizvod bude testiran u kompleksu zgrada klinike te da ga nazovemo “klinički testiranim”, ali to ne znači i da je testiran i odobren od dermatologa.

Dakle, umesto da verujete tvrdnjama na prednjoj strani ambalaže, najbolje bi bilo da se upoznate sa listom sastojaka, a da se prethodno informišete o tome koji aktivni sastojci najviše odgovaraju vašoj koži.



Izvor: Objektiv.rs, Elle.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar