Čak i ako niste ljubitelj modernih tehnologija, a imate dete koje ide u vrtić ili u školu – ne možete ih izbeći. Poslednjih pet godina, ako ne i duže, postalo je „normalno“ da se roditelji priključuju raznm „roditeljskim viber grupama“, zamišljenim tako da se lakše dođe do informacija o deci.
Tako su zamišljene, ali čim se upletete u virtuelno vrzino kolo, shvatite da one služe mnogo čemu drugom, izuzev skraćenom putu do informacije koja vam je potrebna.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Pre desetak godina i ranije ukoliko bi dete zaboravilo šta ima da uradi za domaći zadatak, pozvalo bi druga iz razreda i tako saznalo. Ukoliko zaboravi pribor – snašlo bi se na licu mesta, a ukoliko bi pogrešilo samo bi ispravljano svoje greške. Danas umesto dece, o domaćim zadacima, najčešće razgovaraju – roditelji.
Ipak, pravi zamah, kako kažu roditelji, ove grupe dobijaju kada je potrebno dogovoriti se oko kupovine nekog poklona – bilo za učliteljicu, bilo za decu. Dok svaki roditelj iznese predlog, predlog cene, slaganje ili neslaganje sa svime predloženim, prođu sati u diskusuji oko nečega što su pre koju deceniju organizovala deca sama.
O tome da li su ovakve grupe korisne ili ne, da li se zahvaljujući njima deca desocijalizuju dok se roditelji iznova vraćaju u školu – stručnjaci imaju jasan stav. Kao i svaka tehnologija, ako se primereno koriste mogu da budu od pomoći, ukoliko to nije slučaj – ne piše se dobro, ni deci, a ni roditeljima.
Psiholog Aleksandra Janković kaže da je koristiti sve tehnologije potpuno u redu, ali i da „vaspitanje ne može da ide preko društvenih mreža“
„Bez aktivnosti dece, ovakve grupe nisu korisne. Bez učešća dece u komuinikaciji nema napretka, jer bez komunikacije sa drugom decom, a i učiteljima ono neće steći socijalne veštine i neće biti spremno za život. To vam je kao kada nekoga učite da pliva na suvom i to je sve u redu dok ne skoči u vodu i ne počne da mlati svojim ručicama, shvativši da ipak ne zna da pliva“, kaže Jankovićeva.
Sličnog je mišljenja i psiholog Duško Babić koji kaže da je ovo svojevrsni trend i da su roditelji nekada biliu „od kuće do škole“, a danas su oni kreatori i učesnici u procesu dečijeg školovanja.
„Da li ovakve grupe mogu da štete ili koriste zavisi od kapaciteta i učenika i nastavnika i roditelja. Najčešći rezultat je da dobijete lenju decu koja su naučila da neko druigi radi umesto njih. Ukoliko su one zaista vid pomoći, onda je to u redu, ali najčešće to nije rezultat“, zaključuje Babić.
Kakav je Vaš stav o ovim grupama?
Piše: Milica Vojtek
Komentari (0)