Od izbijanja epidemije koronavirusa cene polovnih automobila u Srbiji nisu se značajnije menjale, iako su mnogi očekivali da će pasti.
U martu i aprilu, prodaja polovnjaka gotovo da je stala, da bi se od maja, nakon ukidanja vanrednog stanja, vratila na nivo pre epidemije.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Međutim, u narednim mesecima moglo bi da dođe do rasta cena i to iz dva razloga, prognoziraju stručnjaci.
Dva važna faktora
Prvi razlog leži u tome da je ponuda na auto-placevima sve manja. Trgovci su gotovo sasvim prodali dosadašnje zalihe, a zbog čitave situacije, uvoz je i dalje otežan. Primera radi, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30% manje polovnjaka u odnosu na 2019. godine.
Drugi faktor, koji će uticati na cene, jesu dešavanja na svetskom, odnosno evropskom tržištu, gde su cene počele da rastu.
Prema zvaničnim podacima, vrednosti polovnih automobila u SAD porasle su za 5,4%, što je najveći skok od 1969. godine.
Slična situacije je i u Australiji, a analiza sajta “Autoskaut” pokazuje da su cene u avgustu u Nemačkoj prvi put porasle od izbijanja pandemije.
Mlađi polovnjaci već skuplji
Kako su preneli najveći uvoznici polovnih vozila u Srbiji, značajan skok cena već je primetan u segmentu automobila starosti do pet godina. Reč je o primercima koji se kupuju na aukcijama od lizing kuća i kao takvi su najtraženiji u EU.
Podaci britanske “Autovista group”, koja se bavi analizom tržišta, pokazuju da je u EU trenutno tražnja za polovnjacima veća od ponude.
U junu ove godine prodaja je bila veća nego u istom periodu lane, a mnogi dileri više prodaju nego što mogu da nabave.
Uz sve to, obim prodaje na evropskom tržištu je na dobrom nivou, što dovodi to toga da se zalihe smanjuju, a cene rastu.
Šta je sa starijim polovnjacima?
U Srbiji se najviše kupuju automobili starosti između 2004. i 2008. godišta. Domaći uvoznici kažu i da se u ovom segmentu primećuje rast cena na evropskom tržištu, a neke prognoze govore da bi mogao da bude još i veći.
U stručnim analizima se navodi da će cene polovnih vozila umnogome zavisiti od daljeg razvoja situacije s koronavirusom. Kupci u Evropi bi mogli da postanu finansijski još oprezniji i da se pre odluče za kupovinu polovnog nego novog vozila.
Uz sve to, mnogi koji su pre svega koristili javni prevoz, sada bi mogli da odluče za kupovinu starijeg polovnjaka i samim ti povećaju njihovu potražnju.
I potezi vlada pojedinih zemalja, a iz kojih se u Srbiju uvozi značajan broj polovnih četvorotočkaša, takođe bi mogli da budu dodatni faktor za “guranje” cena naviše.
Detaljan izveštaj pročitajte na portalu Polovni automobili.
Komentari (0)