Maserati Ghibli Hybrid, iako “samo” mild-hibrid, a ne klasični hibrid ili PHEV, prvi je automobil ovog proizvođača kod kojeg je implementiran neki električni sistem koji pomaže pogonskoj jedinici.
Time su otvorena vrata jedne nove ere u istoriji čuvene italijanske kompanije.
Iako se pretpostavljalo da će Ghibli Hybrid zadržati 3.0-litarski V6 motor, kojem će biti dodat elektromotor, Maserati se ovaj put odlučio za nešto konzervativniji pristup, čime su ostvarene performanse V6 benzinca, uz ekonomičnost V6 dizela.
Mild-hibrid sistem
Za osnovnu pogonsku jedinicu odabran je “samo” 2.0-litarski četvorocilindrični turbo benzinac, koji uz pomoć 48-voltnog alternatora, ali i dodatnog električnog e-Booster “kompresora” (koji “popunjava” tzv. turbo rupu), oslobađa 330 konjskih snaga i 450 Nm, dostupnih već od 1.500 obrtaja u minutu.
Snaga se preko 8-stepene automatske ZF transmisije isporučuje na zadnje točkove. Prema fabričkim podacima, to je sasvim dovoljno da Ghibli Hybrid od 0 do 100 km/h stigne za 5,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 260 km/h.
Još jedan od razloga zbog kojeg se Maserati odlučio na mild-hibrid sistem, a ne na klasični PHEV (skr. od Plug-in Hybrid Electric Vehicle) jeste to što bi u tom slučaju bile potrebne baterije za koje je neophodno pronaći adekvatno mesto (u podu ili ispod prtljažnika).
To bi se negativno odrazilo ne samo na masu, već i na njen raspored, a samim tim i na dinamiku vožnje.
Vrhunski enterijer
Maserati je Ghibli Hybrid ponudio u dve verzije – GranSport, koji je više sportski nastrojen, dok je GranLusso luksuznija verzija.
Enterijer je obogaćen novim infotejnment sistemom, koji je osetno brži od prethodnika, a koristi displej visoke rezolucije, osetljiv na dodir, dijagonale 10,1 inča uz podržane glasovne komande.
Cena Maseratija Ghibli Hybrid startuje od 69.400 evra, a proizvodnja bi, kako je najavljeno, trebalo da krene od septembra ove godine.
Komentari (0)