Posle prvog tizera, Mercedes je otkrio još detalja novog multimedijalnog sistema koji će ugrađivati u svoju najluksuzniju limuzinu.
Bilo da su menadžeri ili deca – u S klasi, a posebno na glavnim tržištima, Kini i SAD, šef obično sedi na zadnjem sedištu ovog automobila.
U skladu s tim, nemački proizvođač je osmislio unapređeno izdanje MBUX multimedijalnog sistema, posebno imajući u vidu zadnje sedište.
Opcije za zabavu i udobnost
Kao ilustraciju, Mercedes navodi da putnici koji sede pozadi imaju iste napredne opcije za zabavu i udobnost kao i vozač i suvozač.
Oni imaju pristup do tri touchscreen ekrana i mnoštvu različitih opcija upravljanja, kao što su MBUX Interior Assist ili glasovne komande “Hey Mercedes”.
Kako navode u Štutgartu, nijedna druga inovacija poslednjih godina nije tako radikalno promenila rad Mercedes modela kao što je to učinio MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovaće u septembru u novoj S klasi.
Digitalno okruženje
Unutrašnjost vozila je sada još “inteligentnija”, uz fokus na digitalno okruženje, jer su i hardver i softver dostigli veliki napredak.
Kupcima će biti na raspolaganju čak do pet velikih digitalnih ekrana, delom sa OLED tehnologijom, koji treba još više da olakšaju kontrolu nad vozilom i unapred komfor u vožnji.
Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće, kažu u Mercedesu.
Ovo se odnosi i na sedišta pozadi, ali i na vozača – na primer, novi 3D ekran dozvoljava prostorni prikaz prvi put pritiskom na dugme. Pravi trodimenzionalni efekat postiže se bez nošenja 3D naočara.
Funkcije upozorenja
Jedinstvena karakteristika MBUX Sistema jeste njegovo umrežavanje sa širokim spektrom sistema vozila i podacima senzora. Na primer, funkcija upozoravanja pri izlazu iz S klase sada koristi kamere da bi prepoznala da putnik želi da napusti vozilo.
Ukoliko se neki drugi učesnik u saobraćaju približi mrtvom uglu, aktivno ambijentalno osvetljenje postaje deo sistema upozorenja i treperi crveno.
MBUX Interior Assist proverava i da li je dečje sedište pravilno postavljeno na suvozačevo sedište.
Nivo pažnje vozača se takođe nadgleda. Sistem ATTENTION ASSIST upozorava vozača ukoliko detektuje znakove koji ukazuju da bi on mogao da utone u mikro-san.
AR asistent u vožnji
Uz sve navedeno, podsetimo i na “head-up” displej s funkcijom “proširene realnosti” (Augmented reality). Na zahtev su dostupna dva različita ekrana, jedan od njih je inovativna varijanta sa posebno velikom slikom.
Ugao otvora displeja je 10° horizontalno i 5° vertikalno, a slika se praktično prikazuje na udaljenosti od 10 metara od vozila. Ova površina odgovara monitoru dijagonale 77-inča.
AR-HUD pruža mnoštvo informacija proširenog stvarnog sadržaja za sisteme pomoći u vožnji i informacije o navigaciji.
Za vozača, ovaj prikaz se stapa sa okolinom ispred vozila i, samim tim, doprinosi smanjenju ometanja u vožnji – jer je pogled fokusiran na put ispred.
Komentari (0)