Sjajne vesti: Beograd dobija novo pozorište

U trospratnoj kući s početka 20. veka u centru Beograda novi teatar, koji briše granicu između scene i publike, biće otvoren premijerom „Lusiditi Triptih”

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Pixabay.com

Beogradska teatarska scena biće bogatije za još jedno, u ovom slučaju imerzivno pozorište – Pinecone Teatar – koje briše granicu između scene i publike. Revolucionarni pozorišni kutak biće otvoren u petak i subotu uveče, 11. i 12. aprila, premijerom predstave „Lusiditi Triptih” rediteljke Ane Bunjak, koja kombinuje sredstva dramskog i muzičkog teatra, s po dva izvođenja svakog dana, od 19 i 21 sat.

U trospratnoj kući s početka 20. veka u centru Beograda, u Ulici Vladete Jerotića 5 (bivša Dalmatinska), posebno preuređenoj i dizajniranoj za ovu priliku, 22 pozorišna sladokusca po izvođenju imaće priliku da istražuju snoliki svet ove predstave iz neposredne blizine, krećući se slobodno po prostoru. Projekat je nastao pre više od godinu dana, inspirisan knjigom „Rođenje tragedije” Fridriha Ničea i Jungovim učenjem o arhetipovima. Autor teksta je Aleksandar Prudijan, koji ga je sa rediteljkom Anom Bunjak i adaptirao. Scenografi su Aleksandar Stanković i Miloš Radovanović, kostimografiju i vizuelni identitet kreirala je Julija Mihejeva, tekst su preveli Segej Tepluhin i Alja Bagaudinova.

Ovo pozorišno iskustvo, otkriva autorska ekipa, publiku vodi na liniju sudara reda i haosa, jave i sna, izvođenja i posmatranja…

U priči o Vilhelmu, piscu na pragu četrdesetih, koji se tokom jedne noći kroz tri sna suočava s nerešenim konfliktima iz prošlosti i porodičnim traumama koje ga sputavaju u potrazi za ličnom i kreativnom slobodom, svaki gledalac sam konstruiše svoje individualno čulno i emocionalno putovanje. Svaki od tri sna otkriva različite aspekte piščeve borbe, a dešavaju se paralelno, tako da je tokom jednog igranja fizički nemoguće odgledati predstavu u celosti. Gledalac može da izabere da od početka do kraja prati sanjara ili jednog od junaka iz snova, kao i da kombinuje perspektive nekoliko likova.

Prvi san, „Razdvajanje”, istražuje nestalnu granicu između strasti i odgovornosti kroz odnos mladog para zarobljenog u vrtlogu kreativne ambicije i emotivne zavisnosti. Drugi san, „Senke”, istražuje nasleđe porodičnih sukoba i tamne sile nesvesnog kroz turbulentnu i bolnu priču između oca i sina. Treći san, „Posledice”, osvetljava cenu ambicije i žudnje za priznanjem, dok se likovi sapliću o sopstvene strasti, dovodeći svoje ideale do tačke raspada. Pre početka predstave, svaki gledalac, saznajemo, dobiće uputstvo za kretanje kroz narativ. Uz komponovanu muziku i instrumentalne improvizacije, dve operske umetnice izvodiće numere iz opera „Rusalka”, „Karmen”, „Hofmanove priče”, adaptirane i aranžirane tako da čine integralni deo predstave „Lusiditi Triptih”, koja se izvodi na engleskom jeziku.

Imerzivna forma omogućava publici intenzivnije čulno iskustvo kroz direktan dodir sa scenografijom i rekvizitima, interakciju s likovima, opažanje različitih mirisa i uživanje u koktelima specijalno kreiranim za likove iz predstave. Kokteli koji će biti služeni tokom izvođenja biće dostupni u pozorišnom baru, smeštenom u prizemlju, i dodatno će doprinositi jedinstvenoj atmosferi.

Igraju: Aleksandar Kecman, Milica Majkić, Julija Graut, Andrea Đina Ržaničanin, Kristina Kika Jovanović, Vedran Borovčanin, Maksim Mićković, Uroš Petronijević, Nikola Pavlović i operske umetnice Nevena Đoković i Nevena Matić. Muziku na harfi izvodi Sofija Sibinović.

Izvor: Politika.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar