Većina električnih vozila su trošak proizvođačima: “Svaki put kada ga prodam, to me košta 14.000 dolara”

Deset godina nakon što je Marchionne apelovao na kupce da ne kupuju 500e, čini se da smo na istoj teritoriji kao i većina modernih električnih vozila

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay

Jedna od najpoznatijih priča Sergija Marchionnea, vezana za manjkavost elektromobilnosti, bila je kada je lansiran Fiat 500e 2014. godine u SAD: “Nadam se da ga nećete kupiti jer svaki put kada ga prodam, to me košta 14.000 dolara”, otvoreno je pre čak 10 godina izjavio Italijan objašnjavajući surovost elektrifikacije.

Pokojni izvršni direktor FCA bio je iskren u vezi s automobilom koji je morao prodati da bi ispunio tadašnje propise o nultim emisijama u SAD-u. Ono što je Marchionne pre 10 godina iskreno govorio, čini se da sada stiže sve tradicionalne proizvođače, koji se tek sada suočavaju s tim, navodi Klix.ba.

Da nije tako, Ford ne bi izgubio 2,5 milijarde dolara samo 2024. sa svojom divizijom Model E, koja je zadužena za električna vozila. Samo dva kineska proizvođača automobila zarađuju prodajom električnih vozila: BYD i Li Auto. BYD je uspeo doći do toga, jer pravi vlastite ćelije i takođe ima brz razvojni proces, što je Toyota otkrila pre nego što je sklopila partnerstvo s kineskim brendom. Li Auto prodaje uglavnom plug-in hibride.

Samo proverite vesti poslednjih nekoliko meseci i videćete koliko proizvođača automobila menja svoje planove o elektrifikaciji. Analitičari smatraju da će popusti na električne automobile “ubiti” startapove i ozbiljno oštetiti tradicionalne kompanije koje pokušavaju da naprave BEV. Marchionne je upravo pričao o tome pre 10 godina kada je lansiran 500e. Ipak, nijedna od ovih kompanija nije želela da prizna da nije pronašla način da profitabilno prodaje ova vozila.

Svi proizvođači automobila žele da izgledaju kompetentno, posebno u poređenju sa onim za koji se čini da je BEV postao mejnstrim. Kako mlada kompanija, kao što je Tesla, može ostvariti ogroman profit, a tako malo drugih uspeva ponoviti ono što je uradila? Ako Tesla to može, zašto ne bi mogli? To bi bilo sramotno priznanje poraza, ali u stvarnosti se dešavaju gubici.

Kompanija Tesla je osnovana 2003. godine, a njena prva profitabilna godina bila je 2020. Drugim rečima, američkom proizvođaču BEV-a je trebalo 17 godina da reši zagonetku zarade od prodaje električnih automobila, te uspostavi mrežu zastupništava i servisa kao šlag na tortu. Tradicionalne kompanije su, s druge strane, već imale fabrike i svake godine prodavale milione automobila. Laički posmatrano samo bi morali masovno proizvesti drugu vrstu automobila. Međutim, ova perspektiva na celu stvar je jednostavna koliko i pogrešna.

Deset godina nakon što je Marchionne apelovao na kupce da ne kupuju 500e, čini se da smo na istoj teritoriji kao i većina modernih električnih vozila. Glavna razlika je u tome što proizvođači automobila samo guraju ove BEV-ove teškim reklamnim kampanjama, jer njihova loša prodaja diktira veličinu kazne koju će platiti na nivou cele game.

Naime, za svaki gram CO2 prekoračenja kazna je 95 evra. Ako se električni automobili ne prodaju u dovoljnim količinama, a evidentno je da se ne prodaju, proizvođače ukratko čekaju penali. Iako će Euro norma u blažem obliku zaživeti sledeće godine, nedovoljna prodaja električnih vozila mogla bi pojedinim proizvođačima doneti stotine miliona evra kazni.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar