Velika ekspanzija kineske auto industrije: Do 2030. godine imaće 33 odsto udela na globalnom tržištu

Ovaj brzi rast kineskih proizvođača automobila izaziva zabrinutost među globalnim proizvođačima automobila i političarima

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay

Kineski proizvođači automobila ubrzano se šire van svoje matične zemlje i predviđa se da će dostići 33% udela na globalnom automobilskom tržištu do 2030. godine, prema izveštaju konsultantske firme AlixPartners.

Trenutni tržišni udeo kineskih proizvođača automobila iznosi 21%, a očekuje se da će taj broj porasti na 33% do kraja decenije. Veći deo rasta će doći iz prodaje van Kine, koja bi trebalo da se poveća sa 3 miliona vozila ove godine na 9 miliona do 2030. godine, što bi predstavljalo rast tržišnog udela sa 3% na 13%.

Ovaj brzi rast kineskih proizvođača automobila izaziva zabrinutost među globalnim proizvođačima automobila i političarima. Postoji strah da će jeftinija vozila iz Kine preplaviti tržišta i potisnuti domaće modele, posebno električna vozila.

AlixPartners navodi da će kineski brendovi rasti na svim globalnim tržištima, sa izuzetkom Japana i Severne Amerike, gde su sigurnosni standardi stroži i gde su najavljene visoke carine na uvoz kineskih električnih vozila. Predviđa se da će kineski proizvođači automobila dostići samo 3% tržišnog udela u Severnoj Americi, uglavnom zahvaljujući Meksiku, gde se očekuje da će jedno od pet vozila biti kineske marke do 2030. godine.

U drugim velikim regijama sveta, uključujući Srednju i Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju te Bliski istok i Afriku, predviđa se eksponencijalni rast kineskih brendova.

Kineski brendovi će takođe povećati svoj udeo na domaćem tržištu sa 59% na 72%. Tradicionalni proizvođači automobila, poput General Motors-a, izgubili su značajan položaj u Kini zbog brzog uspona kineske domaće automobilske industrije, uključujući kompanije kao što su BYD, Geely i Nio.

U Evropi se očekuje da će se tržišni udeo kineskih automobilskih marki udvostručiti sa 6% na 12% do 2030. godine. Ovaj rast je rezultat brze ekspanzije kineskih proizvođača automobila u poslednjih nekoliko godina.

Izvor: Telegraf

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar