Kompanija se izvinila zbog svoje kontroverzne reklame koja promoviše njihov novi iPad, nakon žestoke reakcije na mrežama.
Jednominutni snimak prikazuje kolekciju umetničkih predmeta, uključujući boje, knjige i muzičke instrumente – koje je zgnječila hidraulična presa.
U saopštenju Apple kompanije rečeno da žale što su “promašili cilj”.
“Naš cilj je da uvek slavimo bezbroj načina na koji se korisnici izražavaju i ostvaruju svoje ideje putem Ipad-a. Promašili smo svrhu ovim videom, i žao nam je”, saopštila je kompanija od trilion dolara.
Planovi za emitovanje oglasa na TV-u su navodno odbačeni – piše Dailymail
Međutim, reklama je i dalje na njihovom Youtube kanalu, gde ima preko 1,5 miliona pregleda.
U kratkom snimku, vidi se kako se umetnički predmeti polako pretvaraju u komadiće metalne štampe, dok je u pozadini pesma “All I Ever Need is You” od Sonny and Cher.
Kada se presa ponovo podiže, izlomljeni ostaci su nestali i umesto njih se pojavljuje novi iPad Pro sa čipom M4.
“Najmoćniji i najtanji iPad, ikada”, kaže narator na kraju reklame.
Čini se da odabrani objekti treba da predstavljaju sve za šta je novi uređaj sposoban – od skiciranja umetnosti do puštanja muzike i prikazivanja dokumenata.
Takođe treba da istakne tablet kao najtanji proizvod koji je Apple ikada napravio, iako bi, ironično, uređaj od 5,1mm takođe bio uništen pod industrijskom presom.
Na njihovu nesreću, umetnici su smatrali da je sugestija da bi jedan od njihovih proizvoda mogao da zameni umetnost, bila “uvredljiva”.
Britanski režiser Asif Kapadia, rekao je da ne zna zašto bi bilo ko u Apple-u “mislio da je ova reklama dobra ideja”.
“To je najiskrenija metafora za ono što tehnološke kompanije rade umetnicima, muzičarima, kreatorima, piscima: stisnu ih, koriste ih, ne plaćaju dobro, a zatim kažu da su oni to sve stvorili” rekao je Asif na X platformi.

Još jedan besni korisnik društvenih mreža to je nazvao “apsolutno gluvim i uvredljivim oglasom”, rekao je: “Vizuelna poruka je užasna. Ko je smislio da je SMRSKAVANJE UMETNOSTI I NJIHOVIH ALATA potez koji treba da se plasira kreativcima?”.
Komentari (0)