Prva vožnja: Nissan Juke Hybrid – originalan i pod haubom

Menjač je, naravno, automatski

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: AUTO MAGAZIN

Za razliku od modela Qashqai, Nissan Juke je dobio drugačiju hibridnu tehnologiju. Kreće samo na struju, a po gradu se i do 80 posto vožnje obavlja isključivo uz pomoć elektromotora.

Elektrifikacija je neminovnost. Evropski političari nemaju milosti za proizvođače automobila, s obzirom da je nedavno izglasano da će od 2035. godine moći da se kao novi prodaju samo automobili sa nultom emisijom.

Do tada, predviđen je postepen prelazak na “struju”, čiji su sastavni deo upravo hibridi. Zato i Nissan ubrzano sprovodi elektrifikaciju evropske game, a posle modela Qashqai, na red dolazi i Juke.

Da bi nam na najbolji mogući način prezentovao novu tehnologiju u jednom od najomiljenijih Nissana u Evropi, proizvođač nas je pozvao u Francusku, da na putevima u okolini Pariza isprobamo najnoviju verziju u realnim uslovima vožnje.

Domaćin nam je bio Žerom Grinji (Jérôme Grigny), regionalni produkt menadžer za Nissan Juke. Objasnio nam je koja je razlika u hibridnoj tehnologiji u odnosu na Qashqai e-power.

U poređenju sa većim bratom, kod koga točkove pokreće isključivo elektromotor a benzinac ima zadatak da proizvodi struju za njega, Juke koristi češće primenjivanu tehnologiju takozvanog serijsko-paralelnog hibrida, koju dobro poznajemo sa Toyotinih modela.

Međutim, i ovde ima specifičnosti. Menjač nije CVT, već automatski sa četiri brzine za benzinski i dve brzine za elektromotor.

Pre polaska na test vožnju objasnio nam je da Nissan Juke Hybrid u većoj meri deli tehnologiju sa modelom Renault Captur Hybrid, pa i sa Cliom.

To znači da je pod haubom Nissanov atmosferski 1.6 benzinac sa četiri cilindra i 94 KS, kombinovan sa, takođe Nisanovim, elektromotorom u menjaču od 49 KS.

Ovde je primenjen i starter-generator od 20 KS kao na lakim hibridima, koji isporučuje Renault. Ukupna snaga sistema je 143 KS.

Među specifičnostima je i činjenica da je baterija kapaciteta 1,2 kWh hlađena rashladnom tečnošću kao kod Captura, dok je, na primer, kod Clia hlađena vazduhom.

Sve u svemu, prednost hibridne tehnologije je u činjenici da ima 25 posto više snage u odnosu na aktuelni trocilindarski turbo-benzinski motor, sa oko 40 posto nižom potrošnjom u gradskim uslovima vožnje i do 20 posto nižom u kombinovanim uslovima.

Mi bismo dodali i lepši zvuk koji pruža SUS motor sa četiri cilindra u odnosu na onaj sa tri.

Posle kratke prezentacije, red je da isprobamo auto. Na žalost, nemamo mnogo vremena da se zavlačimo u centar grada, već se vozimo okolnim putevima i idiličnim selima. Sasvim dovoljno da osetimo kako se auto ponaša.

Očekivano, po startovanju mašine pale se lampice na tabli, ali bez SUS motora.

Juke Hybrid iz stanja mirovanja kreće na struju, uz specifičan generisani elektronski zvuk.

Iz iskustva znamo da snaga ubrzanja uz pomoć isključivo elektromotora nije beskonačna već da se u nekom trenutku uključuje i SUS motor. Taj trenutak kada benzinac počinje da pomaže se razlikuje od modela do modela.

U slučaju Nissana Juke, elektromotor iznenađujuće snažno ubrzava a momenat paljenja benzinca je prolongiran kao kod najsnažnijih hibrida japanskih konkurenata sa 2.0 motorom.

Mada na instrument-tabli nema pokazivača u kom procentu auto ide samo na struju, na osnovu subjektivnog iskustva možemo da procenimo da se predviđenih 80 posto postiže bez problema, pogotovo u ekstremnim gužvama i stani-kreni situacijama.

Iako je fabrički deklarisano da samo na struju Juke Hybrid može da ide do nekih 55 km/h, primetili smo da se na regionalnim putevima benzinac gasio i na dosta većim brzinama ukoliko bismo održavali konstantnu brzinu.

Vozaču je i ovde na raspolaganju taster za modove vožnje – „eko“, „standard“ i „sport“.

U ovom poslednjem, auto ume da bude vrlo oštar sa međuubrzanjima, ali do nekih 100 km/h.

Kako i ne bi, kad samo benzinac ima 148 Nm a elektromotor 205.

Suštinski, u vožnji je po karakteru bliži čisto električnom nego tradicionalnom pogonu sa SUS motorom.

Menjač je, naravno, automatski. Nema mogućnosti za manuelnom promenom stepena prenosa, mada to nije ni potrebno.

Vozači je uglavnom koriste za kočenje motorom, a s obzirom da se pritiskom na pedalu kočnice prvo obavlja usporavanje rekuperacijom, odnosno kočenje elektromotorom kada se ujedno vraća struja u bateriju, nema opasnosti od pregrevanja kočnica.

 



Izvor:

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar