Usporena proizvodnja novih automobila podiže cene polovnjaka.
Istovremeno, Evropska unija želi da zabrani nove benzinske i dizel modele najkasnije do 2035, kako bi se forsirali četvorotočkaši na struju.
Prelazna faza
Kada ovome pridodate činjenicu da brojni proizvođači nude sve manje ICE mašina (unutrašnje sagorevanje), ili ih uopšte ne nude, dobijate novonastalu situaciju.
Rezultat je očigledan, barem u prelaznoj fazi. Ponuda polovnih dizel i benzinskih vozila smanjuje se brže od potražnje.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
To se odražava na cene koje su samo prošle godine, u proseku, povećane za 25%.
Tokom marta 2021, polovnjaci su koštali 21.793 evra, dok ove godine u istom periodu prosek iznosi 26.817 evra.
Najbolji primeri
Najpoznatija nemačka platforma za prodaju polovnih automobila (Mobile.de) izdvojila je nekoliko primera sa izrazitim poskupljenjem.
Poređenja između marta 2021. i 2022. prikazuju da se tržište polako, ali sigurno, prazni.
VW Polo
S obzirom na to da mali automobili nisu unosni za kompanije, a postaju sve skuplji za proizvodnju zbog strogih ograničenja emisije izduvnih gasova, polako nestaju iz asortimana.
Nedostatak zaliha i, naravno, trenutno visoke cene goriva znače da je polovni VW Polo odjednom vrlo privlačan.
U martu 2021. oglašavao se u proseku za 10.105 evra, a trenutno za 13.941 evra (+38%).
VW Golf
Za nekoliko godina Volkswagen će prodavati samo električne automobile u Evropi.
Deluje da fanovi nemačkog brenda nisu oduševljeni promenama, jer je Golf TDI izuzetno tražen, a cene su porasle za 31%.
VW Touran i Sharan
Na platformi Mobile.de trenutno se nudi neverovatnih 31% manje Tourana nego 2021, dok je prosečna cena porasla na 21.653 evra (+24%).
Veliki kombi VW Sharan s kliznim vratima nudi se po 25% većim cenama.
Jasan trend
Pomenuti modeli prikazuju samo deo ukupnog tržišta i odnose se isključivo na prodajnu platformu Mobile.de.
Ipak, trend je jasan – asortiman polovnih automobila, posebno popularnih benzinskih i dizel modela, smanjuje se, a cene će verovatno nastaviti da rastu.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)