Beograđanin Miljan I. (26) obratio se Objektivovom “Zaštitniku čitalaca” jer mu je, kako navodi za naš list, kompanija SBB, poznatog tajkuna Dragana Šolaka, naplatila poziv kada je kontaktirao sa njima zbog problema koji ima sa određenim serverom na ovoj kablovskoj televiziji.
Naime, ovaj student Mašinskog fakulteta pozvao je operatora digitalne i analogne kablovske, satelitske i televizije putem interneta kako bi prijavio problem na jednom od servera, ne sluteći da će isti biti naplaćen dvesta dinara.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
– U sklopu paketa jasno piše da mogu da koristim muzički priključak “Tidal”, međutim, kada sam želeo da ga aktiviram, nisam uspeo jer je pisalo da ne mogu da pristupim tom serveru. Želim da koristim sve usluge koje pošteno plaćam, međutim, ova mi je onemogućena iz ne znam kog razloga – ističe Miljan I.
IZNENAĐEN
Kada je pozvao tehničku podršku SBB kompanije, sačekao je da se isključi govorni aparat, a potom se javila operaterka kojoj je mladić prijavio problem.
– Ispričao sam gospođi s druge strane žice o čemu se radi, međutim, kada je rekla da će proveriti o čemu se radi, prekinula se veza. Pokušao sam ponovo da pozovem, ali nisam uspeo. Setio sam se da sam ograničio sredstva na dvesta dinara, jer imam paket sa neograničenim minutima, pa mi svakako neće trebati više. Međutim, šipak! Skinuto mi je svih dvesta dinara i nisam mogao ponovo da ih pozovem jer nemam više sredstava – kaže šokirani student.
Sada se, kako nam objašnjava Miljan, prvobitni problem zbog priključka preneo na poziv koji je naplaćen.
– Poslao sam im mejl sa pitanjem kako je moguće da je poziv upućen njima naplaćen toliko, a oni su mi odgovorili da ukoliko broj sa kog sam pozvao nije u njihovoj mreži, usluga poziva se tarifira po cenovniku operatera koji koristim. Sramota! Nisam to znao – iznenađeno priča student.

KLIJENTI MORAJU DA ZNAJU CENOVNIK
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević objašnjava za Objektiv da svi klijenti pomenute kompanije moraju da imaju informaciju o cenovniku usluga.
– Trebalo bi da se klijent u pisanoj formi obrati Republičkoj agenciji za telekomunikacije, koja je dužna da proveri da li je to u skladu sa zakonom ili ne. Obavestiće ga da li su nešto našli i šta su preduzeli po tom pitanju. On čak ima osnova da se obrati i tržišnoj inspekciji jer nije bio prethodno informisan o cenovniku usluga. Nažalost, najčešće zakon ne uređuje ovakve stvari, nego samostalno kompanije svojim aktom – kaže naš sagovornik.
Objektiv je juče kontaktirao sa kompanijom SBB, ali do zaključenja broja nismo dobili odgovor.
Piše: Sanja Radovanović
OVU I DRUGE AKTUELNE PRIČE MOŽETE DA PROČITATE U ŠTAMPANOM IZDANJU ZA 4. MART

BONUS VIDEO:
Ja sam na vreme otisao od njih. I nije me mnogo kostalo osim neprijatnosti kod njiihovih namestenicam u filijalama. Ali proslo je a da nisu jos shvatili da in brod tone.